Nybörjare

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Kronanspojkar
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 dec 2016, 15:46

Tjenare,
Kompisen är på mig varje dag att jag ska börja golfa med han.
Så man får väl börja kolla på utrustning.
Har aldrig spelat golf men är några hobbyslag.
Någon som kan rekommendera något? Värt att kolla på begagnade sätt?
Jeff
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 nov 2016, 15:51
Kontakt:

Jag är lite i samma läge.
Dock köpte jag ett bättre begagnat sätt av några kompisar. Dög bra till mig i somras.
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Det är absolut värt att kolla på begagnat eller rea nu när vinter är här. Se bara till att testa lite först så du vet ungefär vad du gillar och sen tycker jag personligen att man ska köpa ett set som håller några år, alltså håller för din utveckling av spelet. Alternativt köpa något billigt och vara beredd på att byta när du blivit biten. Att hitta billiga bra klubbor är inte svårt om man inte har särskilda krav, men som sagt så åk till ett dormy eller liknande och testa lite så du ser vad som passar.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Perra
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 sep 2016, 17:19

Har precis gjort min första säsong som golfare, och jag började med att köpa ett begagnat set, men tröttnade rätt fort på det, så när det var nåt för mig med golf, så köpte jag några nya klubbor.
Dom som jag fastnade för som leverantör var Nordica Golf, fick bra hjälp av en som jobbar där som hjälpte mig att leta fram några lämpliga klubbor.

Eftersom jag har en sjukdom så har jag ganska svag sving, så jag blev rekommenderat några ACER-klubbor (XS ht) med grafitskaft i seniorflex.
Började med #5, #7 och #9 i järnklubbor, samt en driver ACER XV 10,5 grader, fairwayklubba (ACER XV) och en hybrid (också XV).
Sen har jag kompletterat med #PW, #SW och en putter (Oddysey, ej köpt på nordicagolf).

Nordica golf säljer inga "märkesklubbor", men det duger åt en nybörjare som mig.

Kanske i framtiden så blir det några andra klubbor, men i dagsläget så känns det egalt om det står Titleist, Taylormade, Ping eller nåt annat kändare märke, mitt fokus ligger på att lära mig mer om det svåra spelet.
Skriv svar