Dynacraft Prophet Tour Blade

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

En bladklubba med förlåtande egenskaper för spelare som är på väg mot single hcp eller redan är där. En stabilitets fick på baksidan av klubbhuvudet gör att vikten placeras längre bak från träffytan men samtidigt fortfarande är centrerad för att ge den äkta känslan som bara bladklubbor kan ge. Dynacraft Prophet Tour Blade är tillverkat av ett ultra mjukt 304 rostfritt stål för överlägsen känsla vid bollträffen. Ytan har dessutom ett exklusivt svart PVD överdrag.

Dessa klubbor spelar jag med för tillfället. Kan säga att jag är mer än nöjd. Ligger för närvarande på 6.4 och har inga som helst problem med dessa klubbor. Som beskrivningen säger är de lite mer förlåtande än vanliga bladklubbor. Jag skulle kunna tänka mig att det är tack vare den lite "tjockare" sulan. Man kan styra och ställa med allt från spin/fade/draw osv medans du inte misslyckas totalt för att du har ett lite sämre slag som du med största sannolikhet skulle få med en vanlig bladklubba.

Många av er undrar säkerligen över kvalitén på dessa klubbor. Jag kan säga att de håller minst lika bra som vilken "vanlig" modell som helst. Jag har svarta och det slits såklart bort på vissa ställen men det gör det på tex Callaway också. Priset är enligt mig det allra bästa. Jag gjorde klubborna utifrån mina önskemål och betalade en summa som var under 3500kr. Du får knappt ett bättre begagnat järnset för det priset.

Har ni frågor om dessa är det bara att höra av sig! :)

Bild
Bild
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

De ser riktigt härliga ut det gör dem, men jag har då svårt att definiera dem som riktiga bladklubbor. Vikten som läggs så långt ner och så långt bakom bladet påminner mer om en AP2:a t.ex. Men jag förstår att de är sköna att lira med!
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Ja man kanske mer ska säga halvblad eller något liknande, jag är också lite kluven där. Ja de är ruggigt sköna att spela med. Ofta väldigt fin träff och bra längd i slagen. En sak till som är värt att nämna är att man ofta får bra med spinn i de lite längre järnen. Bollen rullar inte många meter på green efter att bollen har landat! :)
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Skriv svar