Gå igenom lie/loft/bollträff

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
HenkeSnäs
Inlägg: 26
Blev medlem: 19 jan 2017, 21:55

Hej. Jag undrar om ni kan tipsa om var jag kan ta mig för att gå igenom lie, loft och bollträff smidigast med mina befintliga klubbor. Kanske går att kolla själv enkelt med men skulle vilja ta det med eTT proffs om saker och ting inte står rätt till. Bor i strängnäs så gärna något tips på någon som inte är överjäkligt långt borta.

Tack på förhand

Henke
Högerspelare
Driver: Titleist 915 D2 9.5°
Spoon: Letar efter en
Hybrid: Titleist 915 H 21°
Järn: Cobra Fly-Z+
Wedge: Cobra Tour Trusty 50/54/58
Putter: 20 år gammal "All American"
HCP: inget officiellt hcp men 11hcp för 20 år sen
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Lowscoresgolf i södertälje?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mattias på sveagolf på Ingarö, teeview på Täby eller Tony på kista eller kanske evenzon på frösåker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
HenkeSnäs
Inlägg: 26
Blev medlem: 19 jan 2017, 21:55

JohanAdministratör skrev:Mattias på sveagolf på Ingarö, teeview på Täby eller Tony på kista eller kanske evenzon på frösåker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tackar för tipsen. Ska kolla upp dom alla lite närmare och se var jag landar
Högerspelare
Driver: Titleist 915 D2 9.5°
Spoon: Letar efter en
Hybrid: Titleist 915 H 21°
Järn: Cobra Fly-Z+
Wedge: Cobra Tour Trusty 50/54/58
Putter: 20 år gammal "All American"
HCP: inget officiellt hcp men 11hcp för 20 år sen
Shareware
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 jan 2017, 00:13

Skulle du ändå vilja kolla det själv så är det relativt enkelt på järnklubbor att mäta dynamisk lie. Sätt en tunn maskeringstejp under klubban på sulan och slå/Svinga från en tunn hård skiva(MDF är bra). Kolla därefter undersidan på tejpen efter märket. sitter de centrerat under sulan är lien bra. Är märket mot tån från center är lien för flat på klubborna och de behöver justeras upright. Är de mot hälen är klubborna för upright och behöver bli mer flat. Man brukar räkna med att varje 1/4 inch från centrum motsvarar en grads justering. Slår man dessutom många pulls kan det vara ett tecken på för upright lie. slår man många push fade/slice kan det vara tecken på för flat lie. Innan man justerar lie bör man dock ha koll på att man inte gör något väldigt avigt i svingen så jag tycker det är klokt att träffa en Pro om man är osäker.
Skriv svar