SCOR 4161

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

Köpte nya klubbor i vintras via Tee View i stockholm, Conny som hjälpte mig, plockade fram SCOR 4161 wedgar som de importerar från USA och jag fick prova, fick redan från första start en känsla av kontroll och känsla som stämde med bollbana och längd på ett sätt som jag inte upplevt med andra. Är lite av en Mizunonörd så jag ville inte gärna ge upp T4:orna som jag tänkt köpa först.
Det hela slutade med att att det blev SCOR i alla fall!
Min analys blev i alla fall så här!

Wedgarna är
skurna som ett V ( det kallas för V-sole på "deras språk") vilket gör det väldigt lätt att komma in under bollen och få en bra träff. Funkar nästan jämt även om det är tjock gräs.
Den skär en bra torva, känns vass i kanten helt enkelt och jag gillar vikten i bladet.
Bra grepp som ger fin spinn (har ingen aning om skårornas utformning)
dessutom går de genom sanden helt perfekt. Har nog aldrig slagit så bra bunkerslag tidigare. Det som behövdes för mig är att jag måste låta hälen skära ned lite före om sanden är mjuk och räta upp bladet en aning om det är hårt. Då går det kanon! :D
Väldigt bra längdkänsla! något som de även poängterar på hemsidan och jag kan faktiskt ärligt instämma att så är det i alla fall för mig.
Hur de löst det vet jag inte! På det hela taget tycker jag de är väldigt lättspelade!
Dessutom finns de i alla gradtal från 41°-61° om man vill byta ut sin pitch eller 9 också.
Själv spelar jag med Mizuno MP-54 så för mig blev valet 50°, 54° och 58° då det passar bra med 4° diff per klubba från PW (min PW är 46°).
Jag vet inte vilka fler som kan sälja dessa i Sverige men www.teeview.se har dom och enligt Conny hade de sålt oväntat många av dessa när deras kunder hade provat dom.
http://www.scorgolf.com/ finns mer att läsa för den intresserade!

BTB
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

Snyggt. De låter riktigt sköna med tanke på den goda kontakt man får även i ruff. Skulle va kul att pröva!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tror nån av gubbarna som vann på PGA Tour nyligen hade SCOR-wedgar...
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

Under kvällen när jag gick en runda så levererades bunkerslag med "TV-status", två som la sig cirka tre decimeter från kopp och en som gick i och efter den gick jag lite ödmjukt till nästa hål! :D
Galet blåsigt idag vilket gjorde spelet väääääldigt annorlunda! Men bra resultat! La en PW 1 decimeter från hålkant, ett slag som jag slog mot vind ca 110 meter med draw för att hålla mot vinden, förmodligen ett av de bästa slag jag någonsin gjort!
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

BTB skrev:Under kvällen när jag gick en runda så levererades bunkerslag med "TV-status", två som la sig cirka tre decimeter från kopp och en som gick i och efter den gick jag lite ödmjukt till nästa hål! :D
Galet blåsigt idag vilket gjorde spelet väääääldigt annorlunda! Men bra resultat! La en PW 1 decimeter från hålkant, ett slag som jag slog mot vind ca 110 meter med draw för att hålla mot vinden, förmodligen ett av de bästa slag jag någonsin gjort!
Låter galet fint!
Skriv svar