Måla groves

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Hej!

Förra säsongen köpte jag mig ett nytt järnset efter en custom fit. Det blev Ping I E1 CFS. På klubborna så finns det en vit linje målad längst ner. Den sista groven så att säga. Den vita linjen har nu börjat försvinna på några utav klubborna. Spelade kanske 50 rundor förra året och tycker kanske att dom borde ha klarat sig men tydligen inte.

Är det bara jag som tycker att dom borde hålla lite längre eller är det så på alla klubbor?
Har någon något tips om vad man kan göra för att återskapa denna vita linje på sina klubbor? Tex vad för slags färg man kan måla som är bra. För på tex min J7 och min J9 är dom nästan helt borta och det ser helt klart för jäkligt ut.

Så här ser klubborna ut med den vita randen.
https://www.dormy.se/bild/B54EDA84-255B ... cc344f.jpg

Tack!
Micke
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Getinthehole skrev:Ta med dom till närmaste Dormy och visa dom så tar dom kontakt med Ping. Det ska inte släppa så.

Alright, ja då ska jag prata med dom. Känner att det borde ju hålla lite bättre än så
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Bara en fråga, är den vita randen något estetiskt eller är den menad för något specifikt?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:Bara en fråga, är den vita randen något estetiskt eller är den menad för något specifikt?
Den ska väl hjälpa till med att få bladet i den vinkel man önskar.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Mikeb skrev:
Getinthehole skrev:Ta med dom till närmaste Dormy och visa dom så tar dom kontakt med Ping. Det ska inte släppa så.

Alright, ja då ska jag prata med dom. Känner att det borde ju hålla lite bättre än så
Färg är färg och den lossnar när man slår på den med sand och allsköns skräp som kommer emellan när man spelar golf. Att "det ska inte släppa så" är bara att säga att det inte hänt en själv än. Metallen i klubborna repas av slag i sand, varför skulle inte färgen påverkas?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar