Resefodral till tourbag?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Tänkte införskaffa mig ett nytt resefodral till sommarens spanienresa och ville höra om ni har några tips?

Jag har en 10,5" tourbag så jag behöver ett bra och stort resefodral. Vet att det finns Club glove men är inte så sugen på att lägga 3500kr på resefodralet.
Har någon testat Ogio straight jacket? Får en tourbag plats i den, kanske getinthehole vet?

Tacksam för tips!
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
srixmyson
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:28

Jag slog själv till på en Club Glove i cammo-färg och beställde från England, ligger på cirka 200-250 pund + frakt 40 pund med Stiff Arm. Sen la jag till för broderade initialer i guld. Den andas kvalité efter flertalet flighter och är nog en besparing i det längre loppet. Alla seriösa tourspelare använder sig av Club Glove på tourerna där de får frakta klubborna själva.

Risk att ett budgetalternativ har kortare livslängd och blir därför dyrare i längden. Sen lägger man mycket pengar på klubbor och vill man ha de hela och raka när man anländer.
Oavsett vilken bag, måste du köpa en bag med Stiff Arm som tar smällen när din bag flippas eller välter i bagagehanteringen.
WITB:
Driver: Callaway XR 16 10,5
FW: Callaway XR 4
Hybrid: Srixon 355 Hybrid 4,
Irons: Srixon 545 5-PW
Wedges: Cleveland 588 2.0 50, 54, 58
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Srixon Z-star
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Forumets sponsorer PRW säljer club glove, hör av dig till dem! Kanske kan ordna ett bra pris som medlem här!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Även om jag är sugen på ett Club Glove-fodral så köper jag inte kritiken mot billigare märken. De senaste 5 åren har jag haft ett Cobra-fodral och med det flugit lite överallt och många flighter och inte haft några problem. Nu börjar det gå sönder på grund av utslitning men det får man ju räkna med. Risken finns dock att nästa köp blir en Club Glove för att testa.
Skriv svar