Nytt driverskaft

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Hej!

Jag spelar med en TM M2 driver och har ett ganska klent skaft Fujikura Pro 50 g. Jag har inte det högsta svinhastigheten kring 85 mph som förhoppningsvis blir ännu högre då detta är min första riktiga säsong på banan (började spela i höstas).
Jag har läst mig till att stiffskaft riktar sig till dom som har en svinghastighet på 95 mhp och uppåt. Så det kanske är overkill med stiff, eller?? Hursomhelst skulle jag gladeligen ta emot tips på vilka skaft man skall sikta in sig på?? Alltså som är något styvare (och förhoppningsvis bättre) är den skaftet jag har idag.

Vh Henrik
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Att bara kolla på svinghastighet är ganska förlegat, kan ge en indikation men viktigare är tempo och bollflykt. Vad är det i dina drives som inte gillas? Höjd, längd, rull?

Eller gillar du inte hur skaftet känns? Lätt? styvt? mjukt?

Det finns ingen standard som passar alla märken, vissa stiff känns som andras x-stiff osv.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Jag har svårt att säga någonting om min bollbana, normal och spikrak :) Skaftet känns svampigt och mjukt. Men jag har hittat ett begagnat skaft nu som är kortat en tum och skall vara en aning styvare (Matrix Ozik 60Q4). Vi får se om det blir bättre nu, annars blir det en CF på Dormy..
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Skriv svar