Svinganalysatorer, någon som provat?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
seb
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 mar 2017, 15:12

Hej alla!

Kikat lite på svinganalysatorer ett tag, de där för 1000-2000kr, men är lite skeptisk till deras kvalitet. Var och fittade nya stickor igår och hörde lite med försäljaren på dormy. Enligt honom fungerar det bra, men han är ju som sagt försäljare. Känns som ett bra och roligt komplement i träningen annars! :)

De jag tänker på är i första hand Garmin Truswing, Zepp swing analyzer och SkyPro.

Knackigt med recensioner på youtube utöver märkenas egna reklamfilmer så jag tänkte höra om någon här har provat någon?

Tjääna
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

seb skrev:Hej alla!

Kikat lite på svinganalysatorer ett tag, de där för 1000-2000kr, men är lite skeptisk till deras kvalitet. Var och fittade nya stickor igår och hörde lite med försäljaren på dormy. Enligt honom fungerar det bra, men han är ju som sagt försäljare. Känns som ett bra och roligt komplement i träningen annars! :)

De jag tänker på är i första hand Garmin Truswing, Zepp swing analyzer och SkyPro.

Knackigt med recensioner på youtube utöver märkenas egna reklamfilmer så jag tänkte höra om någon här har provat någon?

Tjääna
Jag har provat Zepp och gjort en recension på kanalen. Jämfört med en dyrare variant går de inte riktigt att jämföra. Däremot har jag ändrat åsikt sen recensionen och insett att den faktiskt gör jobbet bra nog, frågan är mer vad du förväntar dig få ut av den. Många gånger är de 1000kr bättre spenderade på lektioner/Coaching.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

seb skrev:Hej alla!

Kikat lite på svinganalysatorer ett tag, de där för 1000-2000kr, men är lite skeptisk till deras kvalitet. Var och fittade nya stickor igår och hörde lite med försäljaren...
Om det är den kvinnliga motsvarigheten till att olla får du gärna berätta vilket Dormy du var på så att jag kan välja ett annat! :lol:
seb
Inlägg: 4
Blev medlem: 27 mar 2017, 15:12

MaxP skrev:
Jag har provat Zepp och gjort en recension på kanalen. Jämfört med en dyrare variant går de inte riktigt att jämföra. Däremot har jag ändrat åsikt sen recensionen och insett att den faktiskt gör jobbet bra nog, frågan är mer vad du förväntar dig få ut av den. Många gånger är de 1000kr bättre spenderade på lektioner/Coaching.
Tack för recensionen! Vet inte hur tekniken utvecklats till zepp2, men jag tror att Garmin truswing tillsammans med klockan är det som känns mest exakt i dagsläget. Ger även lite mer data än Zepp. Lutar åt ett inköp lite längre in på vårkanten. Att kunna kombinera teknik och golf på en daglig basis är för bra för att kunna motstås :geek: :D
Sandstream skrev:
text
Hahaha, jävla svengelska! :lol:
Skriv svar