Golfhandske

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Zorro skrev:Lånar tråden för en annan handskfråga.

Jag har provat några olika 'fin'-handskar från Nike, Footjoy m.fl. men får oftast samma problem. Dels slits de ganska snabbt vilket jag väl skulle kunna leva med. Men det mest störande är att sömmen på tummen vrider sig ca 90gr och hamnar mitt fram på tummen, otrolig irriterande att känna när man ställer upp och greppar klubban.

Har de senaste åren spelat med Stadiums FourD som för mig håller hur länge som helst, men framförallt inte vrider sig på tummen. Tycker dock de ser lite billiga ut och skulle gärna ha något annat.

Någon annan med dessa erfarenheter? Eller idé varför det blir så?


/Z
Det mesta med som påverkar handsken är grepprelaterat så troligen är din tumme placerat på ett sätt som skapar friktion mellan handske och klubba och därför flyttar sömmen. Så kolla över greppet!
Mekla
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2016, 10:28

Jag använder Orlimar mest!
Cabretta läder till priset av 139kr är oslagbart.

Låt handsken andas mellan slagen på bagen eller bakfickan sedan låter jag den hänga på bagen mellan rundorna. Har bagen i mörkt svalt utrymme


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra BioCell +
3(4)W: TM Aeroburner (Jetspeed 3HL)
Järn: Srixon Z 545 Pro Modus 120 5-PW
Hybrid: Callaway XR PRO 3
Wedge: Cobra Tour Trusty 50' 55' 60' 64'
Putter: Scotty Cameron Newport
Boll: Prov1/ Chrome Soft
Hcp: 9,6
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

MaxP skrev:
Zorro skrev:Lånar tråden för en annan handskfråga.

Jag har provat några olika 'fin'-handskar från Nike, Footjoy m.fl. men får oftast samma problem. Dels slits de ganska snabbt vilket jag väl skulle kunna leva med. Men det mest störande är att sömmen på tummen vrider sig ca 90gr och hamnar mitt fram på tummen, otrolig irriterande att känna när man ställer upp och greppar klubban.

Har de senaste åren spelat med Stadiums FourD som för mig håller hur länge som helst, men framförallt inte vrider sig på tummen. Tycker dock de ser lite billiga ut och skulle gärna ha något annat.

Någon annan med dessa erfarenheter? Eller idé varför det blir så?


/Z
Det mesta med som påverkar handsken är grepprelaterat så troligen är din tumme placerat på ett sätt som skapar friktion mellan handske och klubba och därför flyttar sömmen. Så kolla över greppet!
Jag har ju ändrat både sving och grepp över tiden så det är säkert så att jag gjorde någon förändring i samband med byte av handskmärke då.
Skriv svar