Golfhandske

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Jag tillhör typen som typ använder min handske 1-2 säsonger och efter varje användningen trycker jag ner den i väskan. Nån som har ett bra tips på hur man bäst förvarar den i bagen.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Jag tror du har lösningen redan, byter handskar minst 10ggr på en säsong. :lol:

Skämt åsido, du kan ju lägga den i förpackningen den kom i eller hänga den på en siktpinne. Viktigast är att den inte är fuktig när du stoppar undan den.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Pär skrev:Jag tillhör typen som typ använder min handske 1-2 säsonger och efter varje användningen trycker jag ner den i väskan. Nån som har ett bra tips på hur man bäst förvarar den i bagen.
Spelar och tränar du en hel del och får ändå handsken att räcka en säsong så gör du nog alla rätt redan!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

På min bag sitter det en bit kardborreband som man sätter fast handsken på, otroligt vilken skillnad det gör för handsken mot att bara trycka ner den i bagen!
Finns kardborreremsor som man lindar runt kablar o.d., borde kunna gå att få dit någonstans.

/Z
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Zorro skrev:På min bag sitter det en bit kardborreband som man sätter fast handsken på, otroligt vilken skillnad det gör för handsken mot att bara trycka ner den i bagen!
Finns kardborreremsor som man lindar runt kablar o.d., borde kunna gå att få dit någonstans.

/Z
Det där en ju genialt. Har aldrig fattat varför det sitter en sådan bit där men nu vet jag ju något perfekt att använda den till.
/person som tillhör de som gör av med massor av handskar per säsong
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Skinnhandskar torkar ut om de hängs på bagen. Kardborreliret är bra för förvaring under rondan, men efter det gör man egentligen bäst i att lägga tillbaka den i plastfickan den kom i och hålla den borta från solljus och värme. Om den är blöt måste man dock låta den torka först. Mina erfarenheter i alla fall.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Btlfsab
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 apr 2016, 20:10

Copies och jag använder inte dylika saker
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Jag förvara mina handskar i originalförpackningen i bagen, om det skulle regna plockar jag fram de och lägger de på köksbordet över natten. Under rundan hänger den ofta i bakfickan mellan slagen. Förbrukar väl i dagsläget ungefär 5-6 handskar per säsong (Titleist Permasoft).
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Enannantanke skrev:Skinnhandskar torkar ut om de hängs på bagen. Kardborreliret är bra för förvaring under rondan, men efter det gör man egentligen bäst i att lägga tillbaka den i plastfickan den kom i och hålla den borta från solljus och värme. Om den är blöt måste man dock låta den torka först. Mina erfarenheter i alla fall.
Du har säkerligen helt rätt i det du skriver, men att låta handsken torka på kardborren utanpå bagen blir åtminstone så mycket bättre än att låta den torka nedtryckt i bagen. Har jag väl stoppat ned handsken i bagen efter rundan så kommer jag inte ihåg att ta ur den för torkning när jag kommer hem, att då hitta den ihoptorkad till en knölig boll vid nästa runda är inte så kul.
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Lånar tråden för en annan handskfråga.

Jag har provat några olika 'fin'-handskar från Nike, Footjoy m.fl. men får oftast samma problem. Dels slits de ganska snabbt vilket jag väl skulle kunna leva med. Men det mest störande är att sömmen på tummen vrider sig ca 90gr och hamnar mitt fram på tummen, otrolig irriterande att känna när man ställer upp och greppar klubban.

Har de senaste åren spelat med Stadiums FourD som för mig håller hur länge som helst, men framförallt inte vrider sig på tummen. Tycker dock de ser lite billiga ut och skulle gärna ha något annat.

Någon annan med dessa erfarenheter? Eller idé varför det blir så?


/Z
Skriv svar