Klubbor åt en 36-handicap:are?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Perra
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 sep 2016, 17:19

Åt vilket håll ska man titta efter klubbor, alltså vilka har lättspelade klubbor, nämn gärna märken och modeller?

Jag är 2:a-årsspelare och det är jätteroligt tycker jag, och funderar på att byta upp mig med tiden.

Mina förutsättningar, 55 år, sjukpensionär efter en Stroke, relativt svag swing (mer som en svepande rörelse).
Har nu Acer-klubbor med grafitskaft med senior-flex.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Vill du ha nya bara för att, eller vad är felet på dina nuvarande? Acer tillverkar kloner, men det är vanligtvis inget fel på produkterna i sig.

Spontant låter det som att du inte har helt fel prylar i alla fall. Lägg istället slantarna på lektioner, kanske skulle du snegla åt Golf för vuxna-konceptet?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Perra
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 sep 2016, 17:19

Jag är väl rätt nöjd med Acer, har SX HT, men man kanske vill ha nåt nytt så småningom.
Är lite sugen på Cobras One length eftersom jag behärskar min nuvarande 7:a bäst (eller minst dåligt, ska man säga), men vet inte om det gör mig nåt bättre?

Ska nog satsa på lite lektioner också.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Kort sagt kan man säga att alla tillverkare har förlåtande prylar. Finns ju flera one length nu också. Nordica golf har Pinhawk och Golfstore har Zynk. 2600 resp 5000 kr är ju billigt jämfört med Cobras, testa!
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Perra skrev:Jag är väl rätt nöjd med Acer, har SX HT, men man kanske vill ha nåt nytt så småningom.
Är lite sugen på Cobras One length eftersom jag behärskar min nuvarande 7:a bäst (eller minst dåligt, ska man säga), men vet inte om det gör mig nåt bättre?

Ska nog satsa på lite lektioner också.
Klokast steg för att göra störst skillnad på golfen är lektioner. Mitt förslag är att börja där och sen se vad som händer med saker som hastighet och bollträff, då kanske du märker av ett annat klubbehov.
Skriv svar