Klubbor till tjejen!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Ericson
Inlägg: 19
Blev medlem: 04 maj 2017, 09:31

Min kära sambo sa häromdagen "jag börjar bli sugen på att spela golf", vilket är ett stort steg från "jag ska aldrig i hela mitt liv spela golf".
Följaktligen sitter jag nu och försöker tänka ut vad som är bra/vettigt/prisvärt när hon skall köpa(lär bli en födelsedagspresent från mig) sina första golfklubbor.
Custom fitting etc. är inte aktuellt då vi båda är studenter och inte är beredda att lägga dom pengarna utan att ens veta om intresset finns kvar om 1 månad.

Mina tankar går mot att försöka hitta ett lättspelat cobra damset järnset eller liknande på blocket. I mina ögon så känns det som mest bang for the buck. Tänkte även försöka få tag på en så snäll driver som bara möjligt.

Så vad tror ni om tankarna samt är det någon som varit i liknande situation och behövt utrusta sin tjej/dotter?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ericson skrev:Min kära sambo sa häromdagen "jag börjar bli sugen på att spela golf", vilket är ett stort steg från "jag ska aldrig i hela mitt liv spela golf".
Följaktligen sitter jag nu och försöker tänka ut vad som är bra/vettigt/prisvärt när hon skall köpa(lär bli en födelsedagspresent från mig) sina första golfklubbor.
Custom fitting etc. är inte aktuellt då vi båda är studenter och inte är beredda att lägga dom pengarna utan att ens veta om intresset finns kvar om 1 månad.

Mina tankar går mot att försöka hitta ett lättspelat cobra damset järnset eller liknande på blocket. I mina ögon så känns det som mest bang for the buck. Tänkte även försöka få tag på en så snäll driver som bara möjligt.

Så vad tror ni om tankarna samt är det någon som varit i liknande situation och behövt utrusta sin tjej/dotter?
Börja med att låta henne spela. När hon fått prova och fortfarande är sugen så finns det hur mycket som helst som kan fungera.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag har ett set damklubbor som min son spelade med i 11-12 års åldern.
Vill du att jag kollar märke, modell och fixar lite bilder?
Ericson
Inlägg: 19
Blev medlem: 04 maj 2017, 09:31

Självklart kommer jag bara låta henne lira lite innan det blir klubbköp. Tänkte även låta hennne slå lite med med några vänsterklubbor om hon skulle vara lagd åt det hållet.

Det är mest jag som alltid ligger några steg fram i tiden och vill inte stå där och inte ha koll på läget den dagen hon säger att hon vill börja spela på riktigt.


Tack för förslaget, det är dock inget som är aktuellt förrän om tidigast 2 månader. :)
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Ericson skrev:Självklart kommer jag bara låta henne lira lite innan det blir klubbköp. Tänkte även låta hennne slå lite med med några vänsterklubbor om hon skulle vara lagd åt det hållet.

Det är mest jag som alltid ligger några steg fram i tiden och vill inte stå där och inte ha koll på läget den dagen hon säger att hon vill börja spela på riktigt.


Tack för förslaget, det är dock inget som är aktuellt förrän om tidigast 2 månader. :)
Det är en jävla avart de där vänsterspelarna!! ;)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar