Vagnbagar

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag är ute på jakt efter en bag att ha när jag rullar min vagn. En sun Mountain Micro Cart (https://shop.sunmountain.com/Micro-Cart ... etail.html) Men jag tycker det är svårt att hitta någon som verkar dels tillräckligt rymlig, snygg och bra pris.

Vad har ni för erfarenhet av vagnbagar? Jag var inne en sväng på Dormy och den som lockade mig mest var faktiskt en från Spalding!
En sån här, https://www.dormy.se/bagar-1003836/spal ... _gra-98765

Design/märkesmässigt är jag ute efter en utan något speciellt klubbmärke eller en Titleist / Taylor made.

Eller ska man satsa på en tourbag? Typ http://www.ebay.com/itm/TAYLORMADE-GOLF ... Sw2gxYzU0t
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Köp inte tourbag! Så himla klumpigt och inte direkt större plats tycker jag.
Jag kör ju bärbag på min vagn och den rymmer verkligen mycket. Svårt med snygga vagnbagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag håller med Stefan. TourBag är verkligen inte smidigt på något sätt och har inte så mycket plats som man kan tro.
Nuförtiden rekommenderar jag alltid regnbagar typ den från Spaldin, Titleist har en motsvarande och det har säkert TaylorMade också.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

@Johan: Kollade du OGIO Aquatech vagnbaggar? Ser trevliga ut.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:Jag håller med Stefan. TourBag är verkligen inte smidigt på något sätt och har inte så mycket plats som man kan tro.
Nuförtiden rekommenderar jag alltid regnbagar typ den från Spaldin, Titleist har en motsvarande och det har säkert TaylorMade också.
Jag vill fortfarande ha din bärbag Max !

Regnbag is the shit speciellt för oss som inte är solgolfare utan alladagariveckan golfare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag har haft två vagnbagar, en Sunmountain C130 2015 som var var 5/5 på alla sätt och vis utom just att den inte var regntät. Jag förstår att den modellen är USAs mest sålda vagnbag år efter år och att alla på GolfWRX m.fl. höjer den till skyarna. Älskade den bagen, men fick ju ångest så fort det kom en skur på den i rädsla för att den skulle bli äcklig med tiden.

Bild

Därför bytte jag till Titleist StaDry 2016 och reagerade genast på att den inte alls var lika rymlig i fickorna som Sunmountain-bagen, vilket var tråkigt. Jag har valt att ha vagnbag delvis för att man kan ha regnkläder, mössa, vantar, dubbla vattenflaskor, tilltugg, kikare, solbrillor och gud vet vad där i utan att det blir platsbrist eller jobbigt att rulla runt på. Men i övrigt en bag som gör sitt jobb och ser fin ut rent visuellt tycker jag.

Bild
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har kilar på den c130, den rekommenderas alltså? Den är alltså inte vattentät. En sådan miss!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
srixmyson
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:28

Helt vattentät vagn-bag är onödigt eftersom man har paraply't i hållaren på vagnen när man spelar vid regn.
Större vikt vid bärbag såklart.
Verkar som Dormy har 20% rabatt på Sun Mountain just nu, så hade kört på den om du kan leva med den lite tråkiga designen.
WITB:
Driver: Callaway XR 16 10,5
FW: Callaway XR 4
Hybrid: Srixon 355 Hybrid 4,
Irons: Srixon 545 5-PW
Wedges: Cleveland 588 2.0 50, 54, 58
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Srixon Z-star
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

JohanAdministratör skrev:Har kilar på den c130, den rekommenderas alltså? Den är alltså inte vattentät. En sådan miss!
Tyvärr inte. Men jag tror att deras H2NO Elite är riktigt riktigt bra, om man nu är villig att lägga 4k på en bag, vill säga.

Bild
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

Bumpar den här tråden lite. Är också ute efter en regntät vagnbag. Har idag en Ogio Atlas vagnbag som har några år på nacken. Ett riktigt as till bag som rymmer allt och rätt mycket mer. Går av kompisar under smeknamnet "Ubåten". Men - den är tung och inte regntät.

Har kikat lite på Ogios Aquatech (och lite-versionen), Titlelist StaDry, Sun Montain H2NO Lite, TaylorMade Waterproof och Max Aqua (sport och tour). Dormy har just nu kampanj med 20% på Ogio och Sun Mountain, så alla hamnar i ungefär samma prissegment.

Nån som har erfarenhet av någon av dem?
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
Skriv svar