Skadade Järn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Glleenn
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 jun 2017, 20:00

Tjena, har ett RSI 2 järnset sedan 2 år tillbaka.

Köpte det på dormy men nu har bakkanten på klubborna börjat lossna!!

Det är Järn 7 samt 5 och håller även på att lossna på 6:an

Tänkte bara kolla om det finns någon kunnig som vet om detta är reklamationsärende??

MVH Emil S (Se bifogad bild)
Bilagor
IMG_0990.JPG
IMG_0990.JPG (120.61 KiB) Visad 10547 gånger
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Finns ju folk här pä forumet som jobbar på dormy. Annars kan du ju alltid skicka mail till dem! :)

Själv känner jag blandat vad det kan vara. 2 år är en lämg tid av att slås i marken men klubborna borde ju vara byggda för att klara detta!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Vad jag kan läsa mig till enl. Dormy's hemsida så har de 1 års garanti på samtliga sina prylar. Har dock läst på b.la. Reddit att TaylorMade är rätt schyssta med just reklamationer och speciellt sådant som de vet är "kända fel". Exempelvis så har M1/M2 ett problem där kolfiberdelen lossnar och då brukar de ersätta med ett nytt huvud/ny klubba. Så det kan absolut vara värt att skicka ett mail till Dormy så tar de säkert kontakt med TaylorMade. TM kommer bara hänvisa dig dit du köpte klubborna ändå, gissar jag. :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Enligt Konsumentköplagen har du 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att om felet fanns där när du köpte produkten så ska den lagas eller bytas. Skillnaden mot en garantitid, tex 12 månader, är att vid reklamationen är det kunden som ska bevisa att felet fanns där från början.
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Sandstream skrev:Enligt Konsumentköplagen har du 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att om felet fanns där när du köpte produkten så ska den lagas eller bytas. Skillnaden mot en garantitid, tex 12 månader, är att vid reklamationen är det kunden som ska bevisa att felet fanns där från början.
Men som han skriver så börjar bakkanten att lossna efter 2 års användning, då fanns väl inte felet där från början? Garantitiden är väl den tid Dormy garanterar att produkten kommer att hålla vid normal användning. Eller är jag ute och cyklar här?
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Mackel95 skrev:
Sandstream skrev:Enligt Konsumentköplagen har du 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att om felet fanns där när du köpte produkten så ska den lagas eller bytas. Skillnaden mot en garantitid, tex 12 månader, är att vid reklamationen är det kunden som ska bevisa att felet fanns där från början.
Men som han skriver så börjar bakkanten att lossna efter 2 års användning, då fanns väl inte felet där från början? Garantitiden är väl den tid Dormy garanterar att produkten kommer att hålla vid normal användning. Eller är jag ute och cyklar här?
Felet i att den lossnar finns där från början då den uppenbarligen inte är byggd för att klara golfspel under 36 månadersperioden.

Detta är en sjukt bra paragraf i svensk lagstiftning att använda mot tex apple. Som fan bygger grejer för att explodera efter det att deras egen garantitid tar slut
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Jag hade tagit med mig klubborna till Dormy's, enligt TM:s hemsida så har de en 2-års garanti på klubbor från inköpsdatum. Har du "tur" så täcks den fortfarande.

http://taylormadegolf.eu/shared-custome ... ranty.html

Det är i vilket fall Dormy som tar sista beslutet så jag hade omgående gått dit med kvitto och visat klubborna så kommer du få bäst hjälp. Posta gärna hur det gick när du varit där. :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Glleenn
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 jun 2017, 20:00

Efter att ha mailat dormy och dem i sin tur hört av sig till taylormade så har jag nu ett par p770 påväg hem till mig.

Otroligt professionellt av TM att på så kort tid svara och skicka nya klubbor till mig!!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Glleenn skrev:Efter att ha mailat dormy och dem i sin tur hört av sig till taylormade så har jag nu ett par p770 påväg hem till mig.

Otroligt professionellt av TM att på så kort tid svara och skicka nya klubbor till mig!!
Oj, grym service! Byter de ut de skadade klubborna på P770 då?
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Glleenn
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 jun 2017, 20:00

joakim.pekkari skrev:
Glleenn skrev:Efter att ha mailat dormy och dem i sin tur hört av sig till taylormade så har jag nu ett par p770 påväg hem till mig.

Otroligt professionellt av TM att på så kort tid svara och skicka nya klubbor till mig!!
Oj, grym service! Byter de ut de skadade klubborna på P770 då?

Får ett helt nytt sett, de skickar ett p770 så ska jag skicka tillbaka mitt RSI!!
Skriv svar