Golfklocka - Hjälp!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

Hej på er!

Nu när Dormy bonusen trillar in när som helst så tänkte jag köpa mig en golfklocka! Har börjat lära mig lite hur långt mina klubbor går och skulle därför vara riktigt kul med en klocka. Jag är ej intresserad av en kikare i dagsläget så det är klocka som det blir! :)

Tänkte kolla med er om det är någon som har en klocka som ni kan rekommendera? Vad är det som är bra med den klockan m.m.?

Just nu så lutar det mot att det blir en TomTom Golfer 2 SE (https://www.dormy.se/tekniska_prylar-10 ... me-1201287). Då jag tycker att den verkar ha allt samt funktionen att föra över det till sin smartphone och analysera rundan verkar riktigt nice! Det enda negativa jag har hört är AutoShot-detecten som verkar vara lite buggig och efter ibland.

Bör jag kolla efter något annat eller är jag inne på rätt spår? Ser fram emot att höra era tankar. :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Niklas
Inlägg: 1095
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Börja spela med klocka i år, men har bara den asbolut enklaste garmin s2 med avstånd till mitten, framkant och bakkant av green samt layup-avstånd. Det som är bra är att den är simpel.

Ser man flaggan går det att räkna ut ganska enkelt hur långt det är till flaggan. Problemet är blinda/dolda/upphöjda greener. Nu har jag lärt mig de olika flaggplaceringarna på hemmabanan men det är hopplöst när det inte är färgkodat på flaggorna och greenerna är djupa. På min nivå ska jag ändå gå för mitten av green, men känner att jag kanske tappar ett slag per runda pga detta.

Vet att det finns klockor där man kan ställa ut flaggan på greenen i klockan och då få avstånd till flaggan, men detta fungerar ju endast om man ser den?
Hcp: ~12
srixmyson
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:28

Tappade bort min kikare och beslutade mig att gå tillbaka till klocka istället.
Hade sålt min Bushnell neo till en polare så behövde ny.

Valde Garmin s20 och kan verkligen rekommendera den.
Garmin mäter dessutom mer korrekt från ruffen än konkurrenter.

Köpte den på Americangolf.co.uk (Englands motsvarighet till Dormy) tillsammans med min Taylormade Spyder.
Det är förmånligare att handla från UK nu när pundet är på 11kr.
Frakten över 100pund är gratis från den site'n och tog typ 5 dagar att få hem grejorna.

Dormy tar 2200kr för s20 och jag fick den för typ 1650kr från Americangolf.
WITB:
Driver: Callaway XR 16 10,5
FW: Callaway XR 4
Hybrid: Srixon 355 Hybrid 4,
Irons: Srixon 545 5-PW
Wedges: Cleveland 588 2.0 50, 54, 58
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Srixon Z-star
Sohlberg
Inlägg: 236
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Har oxå en S20 och är väldigt nöjd! Otroligt enkel att använda!
Dock har jag även en kikare, den använder jag inte lika ofta längre! En snabb titt på klockan så ser jg framkant, då vet jag vilken klubba jag bör använda för att nå upp på green!

I och med klockan har jag faktiskt träffat mer mitt på green! Och på så sätt haft mindre puttar!
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

srixmyson skrev:Tappade bort min kikare och beslutade mig att gå tillbaka till klocka istället.
Hade sålt min Bushnell neo till en polare så behövde ny.

Valde Garmin s20 och kan verkligen rekommendera den.
Garmin mäter dessutom mer korrekt från ruffen än konkurrenter.

Köpte den på Americangolf.co.uk (Englands motsvarighet till Dormy) tillsammans med min Taylormade Spyder.
Det är förmånligare att handla från UK nu när pundet är på 11kr.
Frakten över 100pund är gratis från den site'n och tog typ 5 dagar att få hem grejorna.

Dormy tar 2200kr för s20 och jag fick den för typ 1650kr från Americangolf.
Tack för svaren!

Jag tror mina spelkamrater kör på S20, eller om det är s2. De har dock lite problem med "OK"-knappen, att den inte reagerar när man trycker på den och har fått reklamera. Är det något ni upplevt??
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
Mekla
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2016, 10:28

Jag använder S20
Och tycker den är Toppen!

Inte haft några som helst problem med den


(Förstås lite problem dock, när jag rollade sovrummet vit så fastnade färgstänk på den, men det är väl knappast garmins fel )


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra BioCell +
3(4)W: TM Aeroburner (Jetspeed 3HL)
Järn: Srixon Z 545 Pro Modus 120 5-PW
Hybrid: Callaway XR PRO 3
Wedge: Cobra Tour Trusty 50' 55' 60' 64'
Putter: Scotty Cameron Newport
Boll: Prov1/ Chrome Soft
Hcp: 9,6
Perra
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 sep 2016, 17:19

Har en Garmin S20 och är i stort sett nöjd med den, det enda som kan vara lite drygt är att den inte alltid känner ett slag, då får jag knacka med en peg på den för att den ska reagera.
En annan sak är att man inte kan redigera bort dom klubbor man inte har, utan får knappa sig fram till den klubba man har använt förbi en massa klubbor man inte har för att hitta rätt!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har skrivit en recension av TomTom något år sedan när den kom. Spana in den. Jag gillade den..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:Jag har skrivit en recension av TomTom något år sedan när den kom. Spana in den. Jag gillade den..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tomtom Golfer 2 såg ju jäkligt trevlig ut faktiskt!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Varför vill du inte ha en kikare?
Skriv svar