Vilka klubbor (märke, modell) ska man titta efter?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Perra
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 sep 2016, 17:19

Funderar på att uppgradera min bag, vad rekommenderar ni på forumet att titta på för märken?

Klubborna ska vara "spelförbättrande", lättslagna, men samtidigt nåt man kan växa i med tiden vartefter handicapet sjunker, just nu ligger jag på 34,5.

Har rätt långsam sving, just nu spelar jag med grafitskaft (flex Sr)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Lika svårt som att säga vilken boll som är bäst.
Känn och kläm är vad jag kan säga ur min erfarenhet i alla fall.

Alla märken levererar bra produkter men passar inte alla så där får man hitta sin egen väg.
Åk till närmaste Dormy om du har något i närheten och kika :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikeb
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:43

Jag spelade med Cobra Bio cells. Järn och driver. Hade dom från 36 ner till 20. Var riktigt nöjd och dom. Riktigt förlåtande och prefekt för nybörjare. Dock var detta 3-4 år sen så tror inte dom finns kvar längre men något liknande skulle jag satsa på.
Driver: Ping D G LST 9°
FW3: Ping G
Järn: Ping J I E1
Wedgar: Cobra Tour trust 50, 60° - Ping Glide SS 56°
Putter: Nike Converge B1-01 Counterflex Putter
Boll: Srixon Z-Star
HCP: 12,3
Hemmaklubb: Hooks GK
Började spela: 15/5-14
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag gillade också cobra bio cell. Annars så kan du ju leta efter ett klassiskt set som aldrig får ur tiden. Titleist AP1 eller AP2.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Perra skrev:Funderar på att uppgradera min bag, vad rekommenderar ni på forumet att titta på för märken?

Klubborna ska vara "spelförbättrande", lättslagna, men samtidigt nåt man kan växa i med tiden vartefter handicapet sjunker, just nu ligger jag på 34,5.

Har rätt långsam sving, just nu spelar jag med grafitskaft (flex Sr)
Oavsett vilket av de större klubbmärkena du väljer - Callaway, Titleist, TaylorMade, Ping, Cobra osv. Så kommer du få god hjälp av deras spelförbättrande modeller, troligen kommer du knappt märka skillnad i hur bollen går om du väljer liknande modeller oavsett leverantör.
Användarens profilbild
Pettern
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:17
Ort: Järfälla

Sent svar men jag sökte precis som dig spelförbättrande klubbor som ska funka både vid högt HCP samt lite lägre när jag sänkt mig. Har också långsam sving och efter en hel del letande hittade jag ett okänt märke vid namn Acer.
Klubborna heter Acer XS Standard järn ( länk nedan) och jag är riktigt riktigt nöjd med dom faktiskt.
Rekommenderar de om du inte känner för att punga ut allt för mycket pengar på märkesklubbor.

https://www.nordicagolf.se/acer-xs-standard-jarn-1
HCP Start 2017: 36 HCP Nu: 29 HCP Mål 2017: 25
Sohlberg
Inlägg: 237
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Vilka klubbor har du idag? Och va är det med dom du inte gillar?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Perra
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 sep 2016, 17:19

Pettern skrev:Sent svar men jag sökte precis som dig spelförbättrande klubbor som ska funka både vid högt HCP samt lite lägre när jag sänkt mig. Har också långsam sving och efter en hel del letande hittade jag ett okänt märke vid namn Acer.
Klubborna heter Acer XS Standard järn ( länk nedan) och jag är riktigt riktigt nöjd med dom faktiskt.
Rekommenderar de om du inte känner för att punga ut allt för mycket pengar på märkesklubbor.

https://www.nordicagolf.se/acer-xs-standard-jarn-1
Spelar med Acer XS HT nu så det vet jag att det funkar ok!
Skriv svar