Någon som testat Wilson Staff FG Tour F5 Driver

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Hej,

Dormy har sänkt priset på denna driver med 50%. Jag har idag en Taylormade Aeroburner Mini Driver 12 grader.
Det jag har läst om den så verkar det vara en grym driver. Finns dock inte mycket data att tillgå. Youtube finns det knappt något heller.

Tänkte sticka till Dormy i Arninge imorgon, då dom har 10,5 graders varianten hemma.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Kotte
Inlägg: 15
Blev medlem: 03 maj 2016, 06:56

Jag hittade den också billig på clubhousegolf så jag letade recensioner på nätet. Kan ha varit på golfwrx, men kontentan var att om du träffar sweetspot konsist så var det en riktigt bra driver. Det gör inte jag så jag hoppade över.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Kotte skrev:Jag hittade den också billig på clubhousegolf så jag letade recensioner på nätet. Kan ha varit på golfwrx, men kontentan var att om du träffar sweetspot konsist så var det en riktigt bra driver. Det gör inte jag så jag hoppade över.
Är väl lite vad jag läst också. Dock så ska den va förlåtande även om man inte träffar mitt i.

Men det blir ett köp idag. Ska korta av den med 1 tum också.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

svingit skrev:
Kotte skrev:Jag hittade den också billig på clubhousegolf så jag letade recensioner på nätet. Kan ha varit på golfwrx, men kontentan var att om du träffar sweetspot konsist så var det en riktigt bra driver. Det gör inte jag så jag hoppade över.
Är väl lite vad jag läst också. Dock så ska den va förlåtande även om man inte träffar mitt i.

Men det blir ett köp idag. Ska korta av den med 1 tum också.
F5 är ju wilsons player kategori. Alltså de som görs för att vara lite mer känsla än förlåtelse i. Det jag tänkte när jag provade var ett dostinkt ljud som skar i öronen. Gillade det inte

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar