Rengöring av klubborna. Hur tänker de?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Hatar folk som inte rengör klubborna (eller har ordning i bagen osv), inte för att dom kommer slå för långt med en flyer eller misslyckas med att få bollen att bita sig fast på green utan för att dom är så sjukt snabba fram till nästa slag.

Stressgolfaren personifierad, samma folk som tar av samtliga headcovers med motiveringen - På golfbanan ska de gå snabbt seeerröööö!
Haha! Dagens garv! :lol:

Att stressa runt verkar vara en merit nuförtiden :(
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Sandstream skrev:Senaste provade jag en kompis klubbor som var nya för säsongen, JPX900 Tour, och jag fick ta fram min lilla borste och skrapa bort en mindre trädgård :D
Oj det var ganska oväntat ändå att investera i så snabba stickor och ändå strunta i träffytorna!

Relaterat scenario är när medspelaren i fråga provsvingsduffar och man ser hur hela träffytan täcks av ny färsk geggamoja och sedan adresserar de bollen och slår sin lilla chipp som om inget hade hänt.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Något jag däremot inte kan ens försöka att förstå är oordning i bagen.
Min kära sambo brukar tycka det är kul att flytta runt klubborna när bagen står hemma(jag har en lätt släng av OCD också så det gör inte det hela lättare)

Polaren jag spelar mest med brukar nu mer ge mig klubban så jag får stoppa i den där den ska vara när han har haft upp den ur bagen :lol:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Sandstream skrev:
StefanL skrev:Kan ärligt säga att efter ett otroligt dåligt slag så kan jag bara skita i att göra rent klubban för att jag blir så less, men då får man ju göra rent den till nästa slag den ska användas såklart :lol: :lol:
Jag är likadan men då blir det som sagt rengöring nästa gång den ska användas.
Skriver jag och inser nu när jag tänker efter att de är väldigt dåligt rengjorda just nu :shock: :lol:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

stevvee skrev:
MaxP skrev:
Paradispetter skrev:Hatar folk som inte rengör klubborna (eller har ordning i bagen osv), inte för att dom kommer slå för långt med en flyer eller misslyckas med att få bollen att bita sig fast på green utan för att dom är så sjukt snabba fram till nästa slag.

Stressgolfaren personifierad, samma folk som tar av samtliga headcovers med motiveringen - På golfbanan ska de gå snabbt seeerröööö!
Det låter som du inte skulle gilla mig, jag rengör klubborna först inför varje slag och har en jäkla oordning i bagen ;)
Däremot har jag mina headcovers på!

Han har inga problem med att ha slitna grepp heller den där Max.... tro mig man vill inte slå hans klubbor ;)
Handlar inte om greppet på klubban ;)
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

StefanL skrev:
stevvee skrev:
MaxP skrev: Det låter som du inte skulle gilla mig, jag rengör klubborna först inför varje slag och har en jäkla oordning i bagen ;)
Däremot har jag mina headcovers på!

Han har inga problem med att ha slitna grepp heller den där Max.... tro mig man vill inte slå hans klubbor ;)
Handlar inte om greppet på klubban ;)
Tänkte mest att han redan själv sagt att han har skitiga klubbor och tänkte spä på det med att han skiter i greppen också Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hollowind skrev:Relaterat scenario är när medspelaren i fråga provsvingsduffar och man ser hur hela träffytan täcks av ny färsk geggamoja och sedan adresserar de bollen och slår sin lilla chipp som om inget hade hänt.
Med tillägget: "Fan, jag fick inte stopp på den!" :D
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:
StefanL skrev:
stevvee skrev:
Han har inga problem med att ha slitna grepp heller den där Max.... tro mig man vill inte slå hans klubbor ;)
Handlar inte om greppet på klubban ;)
Tänkte mest att han redan själv sagt att han har skitiga klubbor och tänkte spä på det med att han skiter i greppen också Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har stenkoll på mina stickor, om den som lånar dem inte är man nog att hålla i dem är inte mitt problem Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:
StefanL skrev: Handlar inte om greppet på klubban ;)
Tänkte mest att han redan själv sagt att han har skitiga klubbor och tänkte spä på det med att han skiter i greppen också Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har stenkoll på mina stickor, om den som lånar dem inte är man nog att hålla i dem är inte mitt problem Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bild schack matt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Är väl samma människor som spelar med någon random top flite de hittar i skogen. Vissa spelar mer för att komma ut i naturen och umgås med folk istället för att spela varje runda som det är en mastersturnering. Jag är glad att båda typer finns.
Hcp: ~12
Skriv svar