Enstaka järn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Steffeleffe
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jun 2017, 20:12

Hej alla goa golfare.
Jag har precis inhandlat ett set med rsi1 5-SW och är riktigt nöjd. Så nöjd så att jag skulle vilja komplettera det med AW och GW då jag idag spelar med riktigt slitna wedgar. Är även intresserad av j4 i samma serie. Nu till frågan. Vet ni här på forumet vart jag kan vända mig för att få tag på dessa klubbor?
Tacksam för hjälp.
Ha de gott
Stefan
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Det kan nog dessvärre vara en utmaning att få tag i ensklida järn. Såg att Golfonline.co.uk hade ett bra erbjudande på hela settet dock: https://www.golfonline.co.uk/taylormade ... teel-shaft

Men vad det gäller wedgar så går ju alltid de lofterna att lösa i valfri wedge-serie och en J4 skulle man kunna snegla på en utility iron till exempel.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Har lite sidor både ifrån Sverige & England som kan hjälpa dig med enstaka specifika klubbor, skickar upp de i morgon då jag har allt på kontoret :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Steffeleffe
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jun 2017, 20:12

Hej igen och tack för goda råd. Jag hittade AW och LW (fick med SW på köpet som jag redan har...) på eBay som är lätt begagnade. Men är fortfarande på jakt efter 4:an så jag tar tacksamt emot länkarna du nämnde.
Trevlig lördagskväll på er.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag har jagat exakt samma klubba utan någon framgång. Det finns inget stöd för att spara gamla modeller hos tillverkarna så det går inte att få tag på på nytt iaf. Det är om du har tur och hittar begagnat.

Jag gav upp och köpte en hybrid från Cobra. Trodde jag ogillade hybrider men F7:an fungerar helt ok, speciellt från ruffen.
Hcp: ~12
Skriv svar