Cobra S3 Pro

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Nu har jag haft mina "nya" klubbor i drygt 3 veckor.
Det är stor skillnad på dessa klubbor, jämför med de vanliga Cobra S3:orna som jag hade innan. Dels för att de var oerhört lättspelade och förlåtande, men även för att mina tidigare klubbor hade regular-skaft, jämfört med de nya som har stiff - vilket är nytt för mig.

Men det känns som att jag börjar få ordning på spelet efter att ha haft en "svingkris", där jag svingade utifrån och in, vilket gav mig en oundviklig fade/slice på de flesta slagen. Jag börjar komma tillbaka till min förra sving nu och möjligt att jag till och med har börjat få in en draw.

Åter till klubborna. Setet jag spelar med består av järn 4 till pitch och det första jag gjorde när jag hade fått dem, var att beställa Golf Pride Midsize-grepp. De är vit/svarta och den extra tjockleken är helt underbar.

När man får en riktigt bra bollträff, oavsett med de långa järnen eller med de korta, så belönas man något oerhört. De korta järnen biter till bra när man träffar green och de långa järnen, typ järn 4 och järn 5 slår jag riktigt långt med - och högt!
Det är något jag inte upplevt att jag gjort tidigare. Men jag gillar det för det mesta - förutom när det blåser storm, då tappar jag oerhört i längd. Får lära mig att slå lägre slag.

Är som sagt nöjd med klubborna, möjligt att det hade varit kul att testa en järn 3a i samma set, får se om jag kan få tag på någon sådan. Ingen som vill sälja sin? :)

Bifogar en bild på min favvoklubba - järn 7.

Jo just de, glömde säga att järn 4,5,6 är lite mer förlåtande då de är semi-bladklubbor och järn 7,8,9,P är bladklubbor för bästa känsla.

Sen är de ju rätt snygga också ;)
Bilagor
s3_small.jpg
s3_small.jpg (198.93 KiB) Visad 4141 gånger
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Dem där är riiiiktigt snygga! Jag blir mer och mer sugen på att byta ut mina förlåtande mot ett par mer Touriga!

Nu väntar vi bara på att du berättar om -2 rundan i tråden Dagens score ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar