Cobra AMP Cell Hybrid 3-4

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

När jag inte behöver slå ut med drivern men J4 blir för kort plockar jag upp AMP Cell Hybriden 3-4 från Cobra.
En väldigt enkel klubba att slå med vare från tee, fairway eller ruff.

Den kommer med sex olika inställningar. Som ni ser nedan kan man "ställa in för draw" vilket låter jäkligt skönt. Jag har faktiskt aldrig testat att ha de inställningarna utan alltid kört på 19 grader för att komma så långt som möjligt och frågan är om det funkar med draw-inställning...

3 plus =19°,
3 = 20°,
3 draw = 20°Draw,
4 plus = 21°,
4 plus Draw = 21° Draw,
4 = 22°

Skaft: Cobra MRC 58 g.
Grepp: COBRA Lamkin REL 3GEN 360

Tror inte den är så dyr längre heller. Speciellt inte om man kan hitta den på Blocket eller Ebay. Rekommenderas!

Ser ut så här:

Bild
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Har samma klubba i bagen, verkligen gjort mirakel med mitt långa spel.

Känslan när man träffar den rätt och får bollen att stanna på green från 180m är rätt härlig.

Använder den faktiskt att "chippa" med ibland också om jag ligger i lite tjock ruff.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jäklar vad smaken är som baken, har haft samma klubba i bagen i en säsong och kan verkligen inte med den. Precis samma problem som deras tidigare träklubbemodeller, i min värld gör de skitskaft och sätter i som standard och det går inte att få en säkerhet i det. Tycker den är skitsnygg att titta på men levererar alldeles för dåligt i min smak.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag ska nog ta och ändra min till 3+ imorrn då jag upptäckt att jag slår ingefär lika långt med den som min J4...
I övrigt är jag jäkligt nöjd med den. Men är sugen på en spoon istället...
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Har samma klubbmodell men Hybrid 2-3 istället. Har den inställd på 16 grader och den är verkligen riktigt skön.. Har bra längd både från tee och fairway/ruff, och ett säkert kort om jag behöver rädda mig ur ett tjockt läge.

Riktigt prisvärd nu också!
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
LinusAllvin
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 jun 2014, 11:34
Ort: Jönköping, Sweden
Kontakt:

kanske skulle ge den en chans. Är nämligen inne på att byta ut min Mizuno hybrid. Kikat lite på Bio cellen och AMP cell. Men även den "vanliga" AMP. Har nämligen en FW i AMP serien som jag är grymt nöjd med. Men efter vad ni säger så kan man skulle gå på amp cell
Driver Cobra Biocell 9,5° Fairway Wood Cobra AMP 14,5° Hybrid: Mizuno MP CLK 20° Järn: Mizuno MP53 4-P (S300) Wedge: Titleist Vokey SM4 51° / 55° / 59°. Putter: Nike Method Core 11W CB Boll: Pro V1/NXT Tour S
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Fördelen med att kunna ändra loft och från neutral eller draw träffyta, så är klubban riktigt användbar och mångsidig.. Sen är dom ju snygga också ;)
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Tja! letar efter en hybrid, den ska motsvara min järn 3, som junior och 158cm lång är inte järn3 det lättaste att slå med, is this the way to go? :D
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Klockrent alternativ! Testa de olika loften den kommer i. Finns som 2/3 3/4 osv...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

ja den ska ersätta min järn 3 så 19* va?
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Skriv svar