Tankar kring FW3 från tee...

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
TomOhlsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2017, 14:42

Hej. Som 9-hcpare drabbas jag ibland av otrygghet med drivern. Jag har en Ping G träfemma som då ersätter drivern. O som för många andra så skiljer det inte så mkt i längd. Det är åxå en rakare klubba för mig. Analysen borde då vara att köpa en fw3 eller liknande o panga på med denna. Dock har ju dessa klubbor (tex Pings G FW men även andra tillverkares fw3:or) väldigt "platta" huvud. Detta gör att jag tyvärr duffar eller toppar 2 av 14 utslag. Har nu under en runda lånat en Ping Rapture som jag trivdes väldigt bra med. Detta huvud är alltså högre o ger en möjlighet att pegga upp en centimer eller två extra. Om jag fattar rätt är Pings Stretch den nuvarande modellen. Nu har jag följande frågor...Är det någon mer som har erfarenhet av dessa typer av klubbor? Funkar det för er att köra fw3 från Tee. Har vi andra tillverkare med denna typ av klubba? Tack på förhand.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

När jag läser funderar jag på om du är i behov av en FW 3? Slår du din 5a långt och det funkar och du litar på den så kör.

Jag kör FW3 XR16 men har alltid älskat slagit spoon med. Men sviker den mig sviker den mig lika mycket som drivern


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

TomOhlsson skrev:Hej. Som 9-hcpare drabbas jag ibland av otrygghet med drivern. Jag har en Ping G träfemma som då ersätter drivern. O som för många andra så skiljer det inte så mkt i längd. Det är åxå en rakare klubba för mig. Analysen borde då vara att köpa en fw3 eller liknande o panga på med denna. Dock har ju dessa klubbor (tex Pings G FW men även andra tillverkares fw3:or) väldigt "platta" huvud. Detta gör att jag tyvärr duffar eller toppar 2 av 14 utslag. Har nu under en runda lånat en Ping Rapture som jag trivdes väldigt bra med. Detta huvud är alltså högre o ger en möjlighet att pegga upp en centimer eller två extra. Om jag fattar rätt är Pings Stretch den nuvarande modellen. Nu har jag följande frågor...Är det någon mer som har erfarenhet av dessa typer av klubbor? Funkar det för er att köra fw3 från Tee. Har vi andra tillverkare med denna typ av klubba? Tack på förhand.
Titleist har haft sin Fd variant ett par år som ger ett högre huvud för just utslag, tror den finns från andra leverantörer också.
TomOhlsson
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2017, 14:42

Tack för era svar!
Mekla
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2016, 10:28

Jag använder för tillfället Tom Wishon Fairway driver alltså en lite större spoon 14'

Penenterande flykt och senast jag spelade dög alldeles utmärkt som driver ersättare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra BioCell +
3(4)W: TM Aeroburner (Jetspeed 3HL)
Järn: Srixon Z 545 Pro Modus 120 5-PW
Hybrid: Callaway XR PRO 3
Wedge: Cobra Tour Trusty 50' 55' 60' 64'
Putter: Scotty Cameron Newport
Boll: Prov1/ Chrome Soft
Hcp: 9,6
Skriv svar