Behöver råd om nytt set.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
RobinJohnsson
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 jul 2017, 11:08
Ort: Asarum (KarlshamnsGK)

Hejsan, så just nu sitter jag och funderar om man kanske skulle köpa Titleist AP2 716 set'et. Använder förnuvarande Callaway RAZR som då är ifrån 2011. Främst undrar jag om det kommer att bli någon längdskillnad mellan AP2 och Callaway RAZR. Oavsett om skillnad i längd eller inte så är det alltid kul att ha något nytt. Ni som använder Titleist AP2 716 vad tycker ni om det? Är det värt att lägga pengarna på det eller finns det bättre? Jag är enbart intresserad utav Callaway & Titleist när det gäller golf :)

Funderar även på Callaway Apex Pro 16. Kommer köpa antingen Titleist AP2 716 eller Callaway Apex Pro 16.
Spoon: Callaway XR - 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 21° & 24° Hybrid
Järn: Titleist 716 AP2.
Wedgar: Callaway X-Series 52 & Callaway Razr X 56 & 60
Putter Ping Cadence TR

Titleist NXT Tour 2017

Medlem: Karlshamns GK.
Handicap: 17,2.
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Jag gjorde faktiskt just det bytet förra året! Från razr till ap2

När jag gjorde CF så gick j7 lika lång med ap2.
Dock testade jag även apex/apex pro dom gick ca 1 klubba längre men jag hade sämre spridning med Callaway!
Så jag gick på ap2!

Det är en otroligt sköna klubbor å spela med! Och riktigt snygga att adressera!
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
RobinJohnsson
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 jul 2017, 11:08
Ort: Asarum (KarlshamnsGK)

Låter bra det! Jag har inte gjort CF någongång mest för att jag aldrig haft något problem med mina klubbor utan jag vet att det är jag som gjorde något dumt ifall jag får något dumt resultat så det behöver jag säkerligen inte göra när jag köper nya klubbor men jag ska däremot göra som du som att då både testa Titleist 716 och Apex Pro för att se vilken jag känner för.
Spoon: Callaway XR - 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 21° & 24° Hybrid
Järn: Titleist 716 AP2.
Wedgar: Callaway X-Series 52 & Callaway Razr X 56 & 60
Putter Ping Cadence TR

Titleist NXT Tour 2017

Medlem: Karlshamns GK.
Handicap: 17,2.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

RobinJohnsson skrev:Låter bra det! Jag har inte gjort CF någongång mest för att jag aldrig haft något problem med mina klubbor utan jag vet att det är jag som gjorde något dumt ifall jag får något dumt resultat så det behöver jag säkerligen inte göra när jag köper nya klubbor men jag ska däremot göra som du som att då både testa Titleist 716 och Apex Pro för att se vilken jag känner för.
Fast skall du prova båda är det väll lika bra att göra en CF. En CF kostar oftast bara runt 600-800kr men det dras av på klubborna om du köper så själva CF blir således gratis. Då kan du testa mer än bara dom två och se vilka klubbor som är optimala för just dig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
RobinJohnsson
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 jul 2017, 11:08
Ort: Asarum (KarlshamnsGK)

Jag hade såklart tagit en CF om jag hade haft möjligheten :P jag har ingen Dormy i närheten. Närmaste Dormy ligger i Malmö som då är 18 mil härifrån och visserligen så kan du få flightscope o.s.v på klubben av pro'n som kan se hur klubborna passar dig men de gör nog inga förändringar här utan behöver säkert skicka dem vidare för att det ska göras. SEn så vet jag inte om alla Golfstore butiker gör custom fitting. Gör dem det?
Spoon: Callaway XR - 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 21° & 24° Hybrid
Järn: Titleist 716 AP2.
Wedgar: Callaway X-Series 52 & Callaway Razr X 56 & 60
Putter Ping Cadence TR

Titleist NXT Tour 2017

Medlem: Karlshamns GK.
Handicap: 17,2.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

RobinJohnsson skrev:Jag hade såklart tagit en CF om jag hade haft möjligheten :P jag har ingen Dormy i närheten. Närmaste Dormy ligger i Malmö som då är 18 mil härifrån och visserligen så kan du få flightscope o.s.v på klubben av pro'n som kan se hur klubborna passar dig men de gör nog inga förändringar här utan behöver säkert skicka dem vidare för att det ska göras. SEn så vet jag inte om alla Golfstore butiker gör custom fitting. Gör dem det?
Custom Fitting görs ju varpå klubbor beställs, det kan vilken återförsäljare som helst göra från de märken dem säljer. Exakt hur ingående själva CFen är skiljer däremot. Kommer du att investera i klubbor för flera tusen är investeringen av tid för en custom fitting väl värda pengarna.
Användarens profilbild
RobinJohnsson
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 jul 2017, 11:08
Ort: Asarum (KarlshamnsGK)

Jag snackade med pro'n på klubben om att testa Titleist 716 AP2 ska nämligen göra det på måndag och om jag gillar dem så får han väl beställa hem setet då han enbart hade en klubba av just det setet som många klubbar för att se till att folk testar för att sedan köpa så att klubborna inte bara sitter så att de går back på det. Men om jag gillar så blir det att göra en custom fit, ska även ta reda på min svinghastighet för att ta reda på om det är värt att köra på stift skaft.

Men jag borde säkerligen ha tillräckligt hög svinghastighet för att skaffa stiff då jag slår min 4-hybrid 180m och min 3-wood 220-240m beroende på hur bra slag jag får givetvis. Slår väl förnuvarande min 7-iron 145-150m så förhoppningsvis så kommer längderna att öka lite då mitt nuvarande sett är 6 år gammalt och titleist 716 AP2 har mindre klubbhuvud som i sin tur ska (vetenskapligt) ge mig högre hastighet då det är lättare att svinga något lätt snabbare än något tyngre, men jag får väl se vad som händer på måndag :)
Spoon: Callaway XR - 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 21° & 24° Hybrid
Järn: Titleist 716 AP2.
Wedgar: Callaway X-Series 52 & Callaway Razr X 56 & 60
Putter Ping Cadence TR

Titleist NXT Tour 2017

Medlem: Karlshamns GK.
Handicap: 17,2.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

RobinJohnsson skrev:Jag snackade med pro'n på klubben om att testa Titleist 716 AP2 ska nämligen göra det på måndag och om jag gillar dem så får han väl beställa hem setet då han enbart hade en klubba av just det setet som många klubbar för att se till att folk testar för att sedan köpa så att klubborna inte bara sitter så att de går back på det. Men om jag gillar så blir det att göra en custom fit, ska även ta reda på min svinghastighet för att ta reda på om det är värt att köra på stift skaft.

Men jag borde säkerligen ha tillräckligt hög svinghastighet för att skaffa stiff då jag slår min 4-hybrid 180m och min 3-wood 220-240m beroende på hur bra slag jag får givetvis. Slår väl förnuvarande min 7-iron 145-150m så förhoppningsvis så kommer längderna att öka lite då mitt nuvarande sett är 6 år gammalt och titleist 716 AP2 har mindre klubbhuvud som i sin tur ska (vetenskapligt) ge mig högre hastighet då det är lättare att svinga något lätt snabbare än något tyngre, men jag får väl se vad som händer på måndag :)
Har de inte möjlighet att hjälpa dig ta fram vilket skaft/vilken svinghastighet du har på klubben?
Användarens profilbild
RobinJohnsson
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 jul 2017, 11:08
Ort: Asarum (KarlshamnsGK)

Jo, det är de Pro'n ska göra imorgon. Ska ta reda på min svinghastighet och prova på Titleist 716 AP2 (klubban de har hemma) och om svinghastigheten sitter så blir de stifft skaft och om jag gillar klubban overall så får han ta och beställa hem setet och göra custom fit.
Spoon: Callaway XR - 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 21° & 24° Hybrid
Järn: Titleist 716 AP2.
Wedgar: Callaway X-Series 52 & Callaway Razr X 56 & 60
Putter Ping Cadence TR

Titleist NXT Tour 2017

Medlem: Karlshamns GK.
Handicap: 17,2.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Getinthehole skrev:
RobinJohnsson skrev:Jo, det är de Pro'n ska göra imorgon. Ska ta reda på min svinghastighet och prova på Titleist 716 AP2 (klubban de har hemma) och om svinghastigheten sitter så blir de stifft skaft och om jag gillar klubban overall så får han ta och beställa hem setet och göra custom fit.

Det är ingen hemlighet att Titleist släpper sina nya järn i höst. Om du har is i magen så vänta.

AP2 716 har en tendens att spinna ganska mycket med...hade verkligen rekommenderat en CF. Det är värt att köra dom 18 milen för. Ska man ändå lägga dom pengarna så är det bättre att göra rätt från början än att köpa lite på gissning.
Håller helt med, jag åkte på CF rätt säker på att AP2 var rätt för mig. Åkte därifrån med en beställning från Srixon på en uppsättning z745 istället. Supernöjd med settet och fick MYCKET mer valmöjligheter för pengarna hos Srixon är hos Titleist som tog extra betalt för nästan varje förändring medan Srixon bjöd på uppgraderade skaft (Nippon NS Tour 130 X) utan extra kostnad. Även Mizuno hade rätt bra deals och fantastiska järn.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar