Järn efter uppehåll

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
alfgot
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 aug 2017, 16:54

Hej

Har efter ett uppehåll på ca 15år bestämt att ta upp golfen igen. Har en väldigt skralbudget och letar förlåtande klubbor.

Undrar ifall ett Callaway Razr X är för gammalt för att nyttja ett par år och om dom är värda sina 1750kr för 4-pw?

Tänkte skaffa två eller tre wedgar utöver detta. Har redan Razr fit Extreme driver som jag slår både rakt och långt med.

Ligger på ca 28 i handikapp.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

alfgot skrev:Hej

Har efter ett uppehåll på ca 15år bestämt att ta upp golfen igen. Har en väldigt skralbudget och letar förlåtande klubbor.

Undrar ifall ett Callaway Razr X är för gammalt för att nyttja ett par år och om dom är värda sina 1750kr för 4-pw?

Tänkte skaffa två eller tre wedgar utöver detta. Har redan Razr fit Extreme driver som jag slår både rakt och långt med.

Ligger på ca 28 i handikapp.

Hej och välkommen !

Allt beror ju på hur slitna dom är. Är klubban i bra skick så kan du spela med 10-15 år gamla klubbor om det vore så. Det är inte dåligt att klubbor är äldre BildBild

Gällande pris vet jag däremot ej om det är högt eller lågt men tycker själv att om man kikar på www.golfbidder.se (engelsk sida) så kan man få bra koll på priser då dom har väldigt stort utbud. Även smidiga att köpa ifrån om du nu skulle hitta något där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:
alfgot skrev:Hej

Har efter ett uppehåll på ca 15år bestämt att ta upp golfen igen. Har en väldigt skralbudget och letar förlåtande klubbor.

Undrar ifall ett Callaway Razr X är för gammalt för att nyttja ett par år och om dom är värda sina 1750kr för 4-pw?

Tänkte skaffa två eller tre wedgar utöver detta. Har redan Razr fit Extreme driver som jag slår både rakt och långt med.

Ligger på ca 28 i handikapp.

Hej och välkommen !

Allt beror ju på hur slitna dom är. Är klubban i bra skick så kan du spela med 10-15 år gamla klubbor om det vore så. Det är inte dåligt att klubbor är äldre BildBild

Gällande pris vet jag däremot ej om det är högt eller lågt men tycker själv att om man kikar på http://www.golfbidder.se (engelsk sida) så kan man få bra koll på priser då dom har väldigt stort utbud. Även smidiga att köpa ifrån om du nu skulle hitta något där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker 1750 låter lite mycket. Då kan du lika gärna köpa från golfbidder och få lite garantitrygghet.

Finns sjukt mycket i den prisklassen du kan välja av, förutsatt att du är högerspelare givetvis. Annars är det lite skralare men finns givetvis
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
alfgot
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 aug 2017, 16:54

Mikael316 skrev:
stevvee skrev:
alfgot skrev:Hej

Har efter ett uppehåll på ca 15år bestämt att ta upp golfen igen. Har en väldigt skralbudget och letar förlåtande klubbor.

Undrar ifall ett Callaway Razr X är för gammalt för att nyttja ett par år och om dom är värda sina 1750kr för 4-pw?

Tänkte skaffa två eller tre wedgar utöver detta. Har redan Razr fit Extreme driver som jag slår både rakt och långt med.

Ligger på ca 28 i handikapp.

Hej och välkommen !

Allt beror ju på hur slitna dom är. Är klubban i bra skick så kan du spela med 10-15 år gamla klubbor om det vore så. Det är inte dåligt att klubbor är äldre BildBild

Gällande pris vet jag däremot ej om det är högt eller lågt men tycker själv att om man kikar på http://www.golfbidder.se (engelsk sida) så kan man få bra koll på priser då dom har väldigt stort utbud. Även smidiga att köpa ifrån om du nu skulle hitta något där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker 1750 låter lite mycket. Då kan du lika gärna köpa från golfbidder och få lite garantitrygghet.

Finns sjukt mycket i den prisklassen du kan välja av, förutsatt att du är högerspelare givetvis. Annars är det lite skralare men finns givetvis
Det tråkiga är att jag är vänsterspelare så utbudet är skralare. Ska förbi och kika på Razr X klubborna idag för att se ifall dom faller mig i smaken.

Just dessa klubbor säljs av butik på begagnat hyllan. Så kanske kan försöka få ett annat pris när jag väl är där.
Phofman
Inlägg: 28
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:02

Jag är också vänsterspelare. Köper allt från lefthandedgolf.co.uk
Lillmannut
Inlägg: 4
Blev medlem: 19 sep 2016, 14:08

Phofman skrev:Jag är också vänsterspelare. Köper allt från lefthandedgolf.co.uk
Överlägsen för vänsterspelare, samt riktigt bra priser! 8-)
Spelar min 2:a säsong.

Hcp: 13,9

Driver: Taylor Made M2 2017
FW: Nike Vapor Fly 18°
Järn: Mizuno JPX850 Forged
Wedgar: Ping Glide 52, 56°, Cleveland RTX 2.0 forged 60°
Putter: Taylormade Spider OS Superstroke
Skriv svar