Träklubba eller hybrid? Tips på klubba till nybörjare

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

Hej!

Har nu skaffat mitt gröna kort och jobbar för full med att sänka mitt HCP. Har nyss köpt Cobra AMP cell J5-PW som jag frågade om i en annan tråd och är mycket nöjd med mitt köp.

Nu funderar jag på ifall jag ska leta efter någon träklubba alternativt hybrid att kunna använda som utslagsklubba? Min tränare som hjälpt mig lära mig grundläggande teknik och regler tyckte att jag kunde vänta med att införskaffa någon driver då de är så pass svåra att slå ut med i början och sa att jag kanske kunde kolla på någon träklubba. Så jag undrar vad ni här säger, låter det klokt?

Skulle även uppskatta tips på modeller som är förlåtande och bra att slå med som nybörjare.
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

Någon som har några tips?

Ska man trotsa råden och ändå gå på en driver? Eller bör jag kolla på en Fairwayklubba alternativt hybrid? Vilka erfarenheter har ni rutinerade golfare som finns här på forumet?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tycker Driver Spoon och en hybrid är en perfekt mix... Hybriden och drivern borde du testa först. Cobra har fina lättspelade hybrider och drivers. Kika efter Cobra AMP Cell - det är förra årets...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

JohanSGF skrev:Jag tycker Driver Spoon och en hybrid är en perfekt mix... Hybriden och drivern borde du testa först. Cobra har fina lättspelade hybrider och drivers. Kika efter Cobra AMP Cell - det är förra årets...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tack så mycket ska kolla runt på marknaden och se vad jag kan hitta. Verkar helt klart intressant med AMP Cell.
Användarens profilbild
thewizdoc
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 aug 2014, 20:32

Jag har fått som tips Callaway X2 Hot hybriden. Det är en lättspelad hybrid som ofta hamnar etta i testerna. Klubban är en ny modell av fjolårets och har betydligt större sweetspot och är därför ännu mer förlåtande. Spana in den nu med alla reor som pågår.
JohanK
Inlägg: 1
Blev medlem: 24 aug 2014, 10:12

Lånar din tråd lite.. Har väldiga problem med att få träff med min hybrid, en cobra baffler 4. Toppar bollen 6/10 slag och får fade på resten. Har provat att flytta fram bollen i stansen och upplever att det har hjälpt lite men är fortfarande inte nöjd. När jag provade ut klubban tyckte klubbens pro att jag svingar för plant, mer likt en driver. Har det i åtanke och försöker svinga brantare men det hjälper föga. Jag kan tillägga att andelen bra slag ökar markant på rangen men på banan är det katastrof.
Är det någon som har tips som kan hjälpa mig eller är det bara nerverna som spökar ute på banan?
Skriv svar