"Utöka" skåror

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Sandstream skrev:
stevvee skrev:Hur många på touren vågar ens slå en flopp? Eller öppna wedgar över huvudtaget. För just detta känns som det är enbart vid groteskt öppet blad som det hjälper.
Man tar ju en enorm risk och tror väldigt få är beredd att ta den risken.

Har samtidigt mött väldigt få inom amatörgolfen som vågar sig på ex flop och liknande eller ens kan. Så försäljningen blir ju extremt begränsad. Kostar kanske mer än vad det smakar.

WHO knows ett svar vi aldrig får Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grabbarna på PGA och ET är grymma och har garanterat inga problem med att slå den typen av slag. Skillnaden är att Phil fått mycket uppmärksamhet genom åren för att han är så aggressiv runt greenerna och aldrig fegar. Om den typen av slag alltid hade varit lösningen hade alla slagit dem.

Kostar knappast mer än ett par kronor i produktionskostnad att förlänga skårorna men det görs inte eftersom ingen behöver det.
Just produktionen på ex PH wedgen är ju att tån även är större så blir en annan design med. Dock kanske inte så mycket dyrare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

stevvee skrev:Hur många på touren vågar ens slå en flopp? Eller öppna wedgar över huvudtaget.
Jag upplever att de öppnar bladet för att få till den turf interaction, spinn, bollbana och landning som krävs i just det fallet extremt ofta.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Paddan
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mar 2016, 08:00

MaxP skrev:
Paddan skrev:
Känner faktiskt ibland att jag skulle vilja ha mer kontroll på chipparna med tån.
Sen kan det ju vara så att jag är för dålig på slag med öppet klubblad så jag behöver HELA träffytan...BildBild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skåror skulle i min mening inte hjälpa dig med någon kontroll när du slår bollen så långt ifrån klubbans masscentrum så någon spinn t.ex. även om det varit skåror hela vägen ut skulle praktiskt taget inte göra någon skillnad.
Du har förmodligen helt rätt men golfare som man är så får man ju sina idéer...Bild

Långa diskussioner till trots så har kärnfrågan bara delvis klarlagts dvs får man modifiera en befintlig, godkänd, klubba med utökning av ytan som har skåror??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paddan skrev:
Långa diskussioner till trots så har kärnfrågan bara delvis klarlagts dvs får man modifiera en befintlig, godkänd, klubba med utökning av ytan som har skåror??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förutsatt att skårorna är "conforming" så tror jag inte att det ska vara några som helst problem.
Paddan
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mar 2016, 08:00

Ok. Det är så "enkelt" alltså.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Paddan skrev:Ok. Det är så "enkelt" alltså. Bild
Nu kommer herr Nyfiken! Om du ska ge dig på det, hur gör du? Jobbar du med maskiner som skulle kunna göra jobbet?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Paddan
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mar 2016, 08:00

Hollowind skrev:
Paddan skrev:Ok. Det är så "enkelt" alltså. Bild
Nu kommer herr Nyfiken! Om du ska ge dig på det, hur gör du? Jobbar du med maskiner som skulle kunna göra jobbet?
OM, som sagt, jag bestämmer mig för att gå vidare så får jag kontakta någon som är kunnig inom området. Varken kunnande eller tillgång till maskiner som skulle kunna göra detta.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Paddan skrev:OM, som sagt, jag bestämmer mig för att gå vidare så får jag kontakta någon som är kunnig inom området. Varken kunnande eller tillgång till maskiner som skulle kunna göra detta.
Okej :shock:
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Paddan skrev:
Långa diskussioner till trots så har kärnfrågan bara delvis klarlagts dvs får man modifiera en befintlig, godkänd, klubba med utökning av ytan som har skåror??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förutsatt att skårorna är "conforming" så tror jag inte att det ska vara några som helst problem.
Där tror jag du har fel Max.
Mig veterligen får man i princip inte ändra någonting på en klubba jämfört med den som godkänts av R&A/USGA.
Visst kan du byta grepp och skaft men att modifiera huvudet tror jag är förbjudet.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Sandstream skrev:
MaxP skrev:
Paddan skrev:
Långa diskussioner till trots så har kärnfrågan bara delvis klarlagts dvs får man modifiera en befintlig, godkänd, klubba med utökning av ytan som har skåror??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förutsatt att skårorna är "conforming" så tror jag inte att det ska vara några som helst problem.
Där tror jag du har fel Max.
Mig veterligen får man i princip inte ändra någonting på en klubba jämfört med den som godkänts av R&A/USGA.
Visst kan du byta grepp och skaft men att modifiera huvudet tror jag är förbjudet.

Jag har också för mig det. Ögnade igenom regelbokens bilagor men hittade inte på texten just då. Men jag vet jag har läst det och funderat på om det verkligen kan vara tillåtet att slipa grinden på en klubba ens.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar