Tips på bättre grepp på slitna klubbor

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Hej,

Alla min klubbor har undermåligt grepp. Det rör sig om Nike Slingshot och som är väldigt slitna, jag har förstås kollat möjligheten att greppa om dom, men tycker att det är lite väl mycket pengar när man ställer det mot lite nyare klubbor i motsvarande kvalitet på Blocket. Jag tänkte skaffa lite grepptejp avsedd för hockey, innebandy eller tennis, finns det några fallgropar där?

Jag bryr mig inte om vad regler säger eftersom jag är total novis, inte tävlar och inte har något emot att skaften växer/bygger lite beroende på tjocklek på tejp.

Jag tycker det ser ut som att gummit har torkat ut l, så jag har svårt att tro att tvätt eller uppruggning skulle hjälpa, så mycket som jag önskar.

Tack!
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Ja men se där. Det tog inte så lång tid innan mitt experiment blev aktuellt:

viewtopic.php?f=32&t=1324&p=21748#p21748
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Grepp finns ju massa billiga versioner av.
Beställ obrandade från Kina och sätt på klubborna. Eller testa att tvätta med Yes och svinto..
ecksbocks
Inlägg: 31
Blev medlem: 21 aug 2017, 08:13

Detta visade sig vara mer eller mindre ett ickproblem faktiskt. Jag var om möjligt ännu mer nybörjare när jag startade tråden och höll för hårt i klubborna. Nu känns greppet och hur klibbigt det är inte lika viktigt.

Vad som funkade om man inte ville använda vulktejp vara att ta en vanlig morakniv och med 90 graders vinkel mot skaftet karva bort lite gummi. Tyckte det gjorde stor skillnad.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

ecksbocks skrev:Detta visade sig vara mer eller mindre ett ickproblem faktiskt. Jag var om möjligt ännu mer nybörjare när jag startade tråden och höll för hårt i klubborna. Nu känns greppet och hur klibbigt det är inte lika viktigt.

Vad som funkade om man inte ville använda vulktejp vara att ta en vanlig morakniv och med 90 graders vinkel mot skaftet karva bort lite gummi. Tyckte det gjorde stor skillnad.
Haha ja det kan jag tänka mig. Gummit kommer förmodligen börja vittra sönder rätt snart skulle jag tro. Men du ska ju skaffa single length inom kort ändå va? :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

BildBild

Jag har sex stycken oanvända grepp från Asien inkl grepptejp för 250:- Dom skulle egentligen sitta på mina gamla klubbor men köparen föredrog dom gamla greppen..

Vh Henrik


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Skriv svar