NITB - vad saknas

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
carl.nordqvist
Inlägg: 21
Blev medlem: 05 jul 2017, 12:24

NITB=Not In the Bag: Tänkte att jag startar en tråd på vad ni saknar i bagen alternativ kommer vilja byta ut.

Själv har jag följande inköpslista (inget skall bytas ut):
  • TaylorMade M2 Driver, 350 carry :lol:
  • TaylorMade M2 FW (förmodligen träfemma), 230-240 carry
  • TaylorMade M2 hybrid, 210 carry
  • Järnfyra Mizuno MP25 (snålade med inköpet i våras...)
  • Kikare, med avstängningsbar höjdkorrigering
  • Arccos
  • Svinganalyshjälpmedel, typ Swingtalk, 3Bays el liknande
  • Kyle Stanleys sving...
Evnroll putter var med på listan som nummer 4, men rent impulsmässigt gjorde jag en omprioritering i veckan :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En Epic spoon är nog nästa inköp.
Tänkte även kolla Callaways wedgear.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Har bytt hela bagen och även innehållet i den de två senaste åren (senast var putter för tre veckor sen), men har en gammal sliten Stadium SW kvar som bör bytas ut snarast.

Men jag har plats för en klubba till och det är väl något som går runt 190-200 meter totalt, det avståndet jag saknar något för nu. Extremt sällan jag känner behovet dock utan brukar lägga upp istället när jag har så långt kvar till green. Men det är kanske en träfemma eller utility-järntvåa jag behöver. Här finns det så mycket alternativ att välja, så jag har inte riktigt orkat forska i det.
Hcp: ~12
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Jag känner ett växande behov av en hybrid samt nu spoon. Hybriden pga J3 stundtals är lite väl oförlåtande och jag skulle behöva ett lite längre avstånd för att glappet från spoon inte ska bli för stort. Ny spoon pga att jag egentligen bara behöver byta skaft då PJX 6.0 inte riktigt hänger med i svängarna och launchar bollen högt och opålitligt när jag trycker till.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar