Epic super lightweight

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Som en parentes med lätta drivers så lapade jag min alpha från 45,5" till 44" i år. Gick ner till D2 från D5 och jag började slå låga pullhooks pga vikten så jag antar att timingen blev fel då detta löste sig när jag viktade upp klubban en del...

Undrar om man skulle kunna se detta fenomen med denna driver också? men min erfarenhet är att för lätta drivers sabbar timingen man byggt upp under så lång tid..
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Cristoffer skrev:Som en parentes med lätta drivers så lapade jag min alpha från 45,5" till 44" i år. Gick ner till D2 från D5 och jag började slå låga pullhooks pga vikten så jag antar att timingen blev fel då detta löste sig när jag viktade upp klubban en del...

Undrar om man skulle kunna se detta fenomen med denna driver också? men min erfarenhet är att för lätta drivers sabbar timingen man byggt upp under så lång tid..
Svingvikten verkar ju vara D0 så kan tänka mig att den skulle kännas väldigt lätt för dig. Men det är väl ganska många parametrar som avgör känslan så det är svårt att svara på.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Skriv svar