Är Pro V1 helt överlägsen?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Theobillberg

29 jan 2018, 16:16

Jag har spelat med Pro V1 ett antal år och jag undrar om den fortfarande är helt överlägsen?
Borde man testa något i stil med Callaway Chrome soft, Talormade Tour Prefered, Vice Pro, srixon Z?

Är det någon som bytt från Pro V1 och blivit riktigt nöjd?
Borde man upptäcka lite nytt eller stanna till det som funkar?
Theo Billberg
Nynäshamns GK
HCP: 6.8
GameBook: https://online.golfgamebook.com/user/2927598
Instagram: https://www.instagram.com/swegolf1/
joakim.pekkari
Kontakt:

29 jan 2018, 16:44

Överlägsen, nja. Väl beprövad och man vet vad man får, definitivt.

Började för ett par år sedan att spela med Vice Pro Plus för att har möjligheten att spela på nya, fräscha och identiska bollar hela tiden. Har inte ångrat mig! Har spelat Pro V1/x och Vice Pro Plus parallellt för att försöka känns någon skillnad. Om det är någon så känns den väldigt liten, de har lite olika karaktär i touchen men presterar extremt lika. Det enda jag upptäckt till nackdel för Vice-bollen är att den av någon anledning verkar verkar behöva torkas av oftare för att kännas ren.

Detsamma tror jag gäller de flesta av flagskeppsbollarna från de kända märkena numera, de känns lite olika hårda/mjuka men presterar väldigt lika.
Krånglar till det och försöker spela även åt vänster - Följ mitt projekt här!
Hcp 3,1 Klubb Barsebäck G&CC
Instagram: livingpixels GameBook: joakimpekkari / jockeleftie
Niklas

30 jan 2018, 10:01

Skulle säga att Pro V1 är helt underlägsen när det gäller pris/hållbarhet. Efter 9 hål ser ju bollen ut som något som legat glömt i skogen i 10 år.

Jag provade därför lite olika bollar, men hittar ingen som biter riktigt lika bra runt greener. Callaway Chrome Soft gillade jag, lite intressant att prova igen nu när de har ändrat lite i design. Jag har ännu inte provat Bridgestone, men de ska ha bäst spinn.

Kommer en ny boll nu från Titleist, Tour Soft, så den kommer jag definitivt testa i vår.

Många proffs har ju gått över till TaylorMade TP5 för den ska vara så bra i vind, så den kan ju vara värd att prova?
Hcp: ~14 Klubb: Kungsängen GK (Golfstar Play All)
Användarvisningsbild
Sandstream

30 jan 2018, 12:09

Niklas skrev:Skulle säga att Pro V1 är helt underlägsen när det gäller pris/hållbarhet. Efter 9 hål ser ju bollen ut som något som legat glömt i skogen i 10 år.
Lyckas jag hålla min Pro V1 i spel 18 hål så fortsätter jag med den på nästa runda. Rekordet är runt 28-29 hål :)
Tror mycket hänger på hur aggressivt man slår på bollen.

Blir det jack eller skador på bollen pga sten etc får det bli träningsboll.
Niklas

30 jan 2018, 13:27

Sandstream skrev:
Niklas skrev:Skulle säga att Pro V1 är helt underlägsen när det gäller pris/hållbarhet. Efter 9 hål ser ju bollen ut som något som legat glömt i skogen i 10 år.
Lyckas jag hålla min Pro V1 i spel 18 hål så fortsätter jag med den på nästa runda. Rekordet är runt 28-29 hål :)
Tror mycket hänger på hur aggressivt man slår på bollen.

Blir det jack eller skador på bollen pga sten etc får det bli träningsboll.
Vet att andra reagerat på hur känsliga de är, så tror inte det är mitt sätt att slå på bollen. Men håller faktiskt sällan bollen i spel så länge så det är ett problem, men tänker att andra kanske inte slår bort lika många bollar...
Hcp: ~14 Klubb: Kungsängen GK (Golfstar Play All)
MaxP

30 jan 2018, 17:40

Jag provade därför lite olika bollar, men hittar ingen som biter riktigt lika bra runt greener. Callaway Chrome Soft gillade jag, lite intressant att prova igen nu när de har ändrat lite i design. Jag har ännu inte provat Bridgestone, men de ska ha bäst spinn.

Kommer en ny boll nu från Titleist, Tour Soft, så den kommer jag definitivt testa i vår.

Många proffs har ju gått över till TaylorMade TP5 för den ska vara så bra i vind, så den kan ju vara värd att prova?
Jag har själv inte upplevt detta med varken vanliga eller X. Jag kan spela 36 hål på samma boll utan problem.

Jag håller med Joakim i det han säger. Du vet vad du får i prestation från ProV1an, finns det bättre? Det beror nog på vad du söker.
Skriv svar