Vad har jag för driver?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
joelehnberg
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 feb 2018, 21:53

Hej.

Började spela golf i höstas, och har tagit över farsans ex-driver. Är dock nyfiken på hur bra den är, och har försökt googla fram någonting utan framgång. Jag lyckas alltså inte hitta driverns klubbhuvud på nätet...

På klubbhuvudet står det NPFS Ti390.

Någon som sitter på någon information gällande denna driver?

Tack på förhand
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

joelehnberg skrev:Hej.

Började spela golf i höstas, och har tagit över farsans ex-driver. Är dock nyfiken på hur bra den är, och har försökt googla fram någonting utan framgång. Jag lyckas alltså inte hitta driverns klubbhuvud på nätet...

På klubbhuvudet står det NPFS Ti390.

Någon som sitter på någon information gällande denna driver?

Tack på förhand
Jag minns tyvärr inte så mycket om den men jag är 99% säker på att jag spelat en sådan för en massa år sedan. Det måste vara typ 13-14 år sedan kanske, måste varit en av mina första drivers i herrlängd.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har tyvärr aldrig hört talas om..
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

joelehnberg skrev:Hej.

Började spela golf i höstas, och har tagit över farsans ex-driver. Är dock nyfiken på hur bra den är, och har försökt googla fram någonting utan framgång. Jag lyckas alltså inte hitta driverns klubbhuvud på nätet...

På klubbhuvudet står det NPFS Ti390.

Någon som sitter på någon information gällande denna driver?

Tack på förhand
Det är en modell som är 10+ år gammal, jag minns namnet från den tiden jag var junior. Den tillverkas ju inte av någon av de större levernatörerna och jag skulle gissa att det är 0 och inget värde i den idag rent ekonomiskt. Däremot funkar den säkert helt ok.
joelehnberg
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 feb 2018, 21:53

MaxP skrev:
joelehnberg skrev:Hej.

Började spela golf i höstas, och har tagit över farsans ex-driver. Är dock nyfiken på hur bra den är, och har försökt googla fram någonting utan framgång. Jag lyckas alltså inte hitta driverns klubbhuvud på nätet...

På klubbhuvudet står det NPFS Ti390.

Någon som sitter på någon information gällande denna driver?

Tack på förhand
Det är en modell som är 10+ år gammal, jag minns namnet från den tiden jag var junior. Den tillverkas ju inte av någon av de större levernatörerna och jag skulle gissa att det är 0 och inget värde i den idag rent ekonomiskt. Däremot funkar den säkert helt ok.
Misstänkte att klubbhuvudet hade några år på nacken...

Skicket är dock bra, och med mer välkänt skaft och grepp från rätt decennium funkar det säkert första säsongen på banan.

Tack för info!
Skriv svar