Hur köper man ett nytt driver-skaft bäst?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Hittade en intressant video där dom faktiskt pratar lite om driverskaft, jag kan själv känna igen mig där.

Jag har säkert gjort 10-15 customs hos Dormy & 2-3 mer seriösa hos leverantörer och deras personal, men just de där att få bra siffror i trackman kontra hur det verkligen känns att slå den på banan är märkligt, precis som JJ berättar om Justin Thomas där.

Någon mer som reflekterat över känslan och upplevt samma sak?

https://www.youtube.com/watch?v=yarZH7X9sTQ
Saltar alltid en bra story
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Paradispetter skrev:Hittade en intressant video där dom faktiskt pratar lite om driverskaft, jag kan själv känna igen mig där.

Jag har säkert gjort 10-15 customs hos Dormy & 2-3 mer seriösa hos leverantörer och deras personal, men just de där att få bra siffror i trackman kontra hur det verkligen känns att slå den på banan är märkligt, precis som JJ berättar om Justin Thomas där.

Någon mer som reflekterat över känslan och upplevt samma sak?

https://www.youtube.com/watch?v=yarZH7X9sTQ
Kolla in TXG på nätet.
Tror inte jag stött på nåt jag kan anmärka på i det de säger.
Inte som tomten Crossfield när han snackar ”wippy wippy” om skaft utan de förklarar verkligen nyanserat. Finns ett nyare klipp om driverskaft.

Mina råd är att leta rätt huvud och loft innan man går på skaft. Det går att anpassa skaft efter ett huvud men det är aldrig värt det om huvudet inte passar.
Du kan ta din bästa fit i ett skaft och peta i det i ett annat huvud och vips så är skaftet helt fel. Jag överdriver lite men det går inte att hälla raketbränsle i en Volvo och tro att den ska gå sååå mycket fortare.
Skaft är känsla i första hand och inte det som ska rätta till siffror i en l-m.
Så.. se till att du får tag i ett huvud som ger rätt värden och sen kan du finjustera med skaftet.

Egon
Skriv svar