Ersättare Garmin s20

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
lofgren72
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 mar 2016, 08:22

Någon som har en kvalificerad gissning på om Garmin kommer med ny golfklocka under 2018 som ersätter s20?
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

Garmin S10 kommer väl 15/6 :!: :!:
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Köp nya Z80 istället. GPS och kikare i ett! 8-)
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

7.500 kr för z80??


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
lofgren72
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 mar 2016, 08:22

Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Satsa på en kikare istället.

Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Fidde skrev:7.500 kr för z80??Bild
Nej, "bara" 6.999:- :lol:
https://www.dormy.se/tekniska_prylar-10 ... 80-2127372
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

lofgren72 skrev:Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
Problemet med GPS-klockor är att de har för dålig precision. Har tidigare skrivit om hur jag på i princip varje runda hör mina kompisar med klockor diskutera mitten på green och 9 gånger av 10 har de helt fel mått jämför med en kikare (och då snackar vi 10-20 meter, dvs 1-2 klubbor fel).

Med Z80 har de kombinerat kikarens precision med GPS:ens möjligheter att ge mått till framkant, bakkant, hinder osv. I de tester jag sett verkar det fungera riktigt bra och jag är riktigt sugen på att testa.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
lofgren72 skrev:Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
Problemet med GPS-klockor är att de har för dålig precision. Har tidigare skrivit om hur jag på i princip varje runda hör mina kompisar med klockor diskutera mitten på green och 9 gånger av 10 har de helt fel mått jämför med en kikare (och då snackar vi 10-20 meter, dvs 1-2 klubbor fel).

Med Z80 har de kombinerat kikarens precision med GPS:ens möjligheter att ge mått till framkant, bakkant, hinder osv. I de tester jag sett verkar det fungera riktigt bra och jag är riktigt sugen på att testa.
Vi har väldigt olika erfarenheter av GPS-klockor du och jag. Förutsatt att du flyttar mätpunkten någorlunda nära flaggan så stämmer GPSen på min klocka okej med vad kikarna säger. En felmarginal på upp till 5 yards säger ju Garmin själva och utanför det har jag nog aldrig varit (om jag flyttar flaggans position).
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Sandstream skrev:
lofgren72 skrev:Z80 känns som en ologisk produkt, GPS har man väl för att man vill ha en smidig avståndsgivare.
Problemet med GPS-klockor är att de har för dålig precision. Har tidigare skrivit om hur jag på i princip varje runda hör mina kompisar med klockor diskutera mitten på green och 9 gånger av 10 har de helt fel mått jämför med en kikare (och då snackar vi 10-20 meter, dvs 1-2 klubbor fel).

Med Z80 har de kombinerat kikarens precision med GPS:ens möjligheter att ge mått till framkant, bakkant, hinder osv. I de tester jag sett verkar det fungera riktigt bra och jag är riktigt sugen på att testa.
Vi har väldigt olika erfarenheter av GPS-klockor du och jag. Förutsatt att du flyttar mätpunkten någorlunda nära flaggan så stämmer GPSen på min klocka okej med vad kikarna säger. En felmarginal på upp till 5 yards säger ju Garmin själva och utanför det har jag nog aldrig varit (om jag flyttar flaggans position).
Spelar man på banor med många upphöjda greener är det i princip omöjligt att se var på greenen flaggan står. Hade underlättat avsevärt om alla klubbar hade olika färger på flaggorna eller en sekundär flagga en bit under den ordinarie.
Skriv svar