Golfapp för statistik

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Gurra5
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 mar 2018, 14:25

Hej,

letat länge, men ej hittat ngn bra golfapp för att föra statistik över mitt golfspelande. Testat Gamebook och OnTag men inte jättenöjd. Andra tips?

Mvh

Gunnar
-------------------------------------------
Driver: Ping G400 Max 10,5
Spoon: Ping G30
Hybrid: Ping G430 Alta
Järn: Ping i500
Wedge: Titleist 50-56-60
Putter: Ben Hogan Bettinardi Big Ben
HCP: 8,6
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Med tanke på att du redan testat GameBook och inte är nöjd är det nog bra att veta vad för statistik du är ute efter


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
djnsson
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 okt 2017, 22:31

Kör själv med Golfshot, lite dyr men är väldigt nöjd med den.
Hcp 6,6
I bagen 2019:
Driver: Titleist 917D2 9,5*
Spoon: Taylor Made SLDR 15*
Hybrid: Titleist 910h 19*
Utility: Titleist T-MB 716 3a 20*
Järn: Titleist AP2 716 4-pw
Wedgar: Titleist SM7 50*, 54* och 58*
Putter: Taylor Made Rossa Imola 8
Boll: Vice Pro
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Gurra5 skrev:Hej,

letat länge, men ej hittat ngn bra golfapp för att föra statistik över mitt golfspelande. Testat Gamebook och OnTag men inte jättenöjd. Andra tips?

Mvh

Gunnar
Vad kände du att du saknade i Gamebook? Jag kör deras guldmedlemskap och tycker det är kalas, enda jag skulle vilja se i framtiden är att kunna ange var man missar green.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Azalea
Inlägg: 10
Blev medlem: 19 mar 2018, 23:41

Om du är ute efter en app är GolsShot den bästa jag testat, men betala medlemskapet då för att få ut mest av den. Vill du ta det ett extra steg är ju Arccos 360 ett givet alternativ. Det är ju en app, men du måste ju sätta "plupparna" på klubborna med, vilket är en vanesak säger dom jag vet har det. Men Arccos 360 är "the shit" om man vill ha fullständig statistik, enda jag hört som negativt är att det är lite sisådär med att räkna puttar då den ibland räknar en putt om man "provputtar" innan själva putten man slår.
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Jag har Arccos360 och den ger mig allt och lite till. Efter 20 rundor har jag väldigt sällan problem med missade slag.

Arccos visar statistik för overall play plus focus på 5 delar; tee/driving, approach, chipping, bunker och putt. Den har också naturligtvis statistik för varje klubba; längdintervall, "smart range" och pricksäkerhet.

Använde också Golfshot och för mig är den bästa appen om man inte vill lägga ner så mycket som Arccos kostar.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

Köpte gamegolf inför säsongen och efter två rundor kan jag rekommendera det! Väldigt enkelt att lägga till slag du missat att tagga och det går att hitta det till bra pris på webshoppar i UK.
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
Ersnorb
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 aug 2016, 12:33

Jag kör Golfshot pro och caddee appen, mest Golfshot dock då jag tycker att gränssnittet är överlägset. Men om jag slår in samma runda på båda apparna så diffar poängräkningen , caddee räknar alltid rätt, och Golfshot är lite positivare.... Den sista rundan jag var ute på så diffade det 4 poäng i slutänden ....
Hur skall handicap inställningarna vara så att det blir rätt?

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Ersnorb skrev:Jag kör Golfshot pro och caddee appen, mest Golfshot dock då jag tycker att gränssnittet är överlägset. Men om jag slår in samma runda på båda apparna så diffar poängräkningen , caddee räknar alltid rätt, och Golfshot är lite positivare.... Den sista rundan jag var ute på så diffade det 4 poäng i slutänden ....
Hur skall handicap inställningarna vara så att det blir rätt?

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
Golfshot är ju väldigt amerikanskt. såg detta på deras hemsida, kan ju vara något liknande som händer för dig ?

"Varför har inte mitt poäng på vissa hål blivit justerade för ett lägre poäng?

För att minimera effekterna av ett dåligt hål eller en dålig runda på ditt Handicap Index® allmänt, så använder USGA® ett system som kallas för Equitable Stroke Control (ESC). ESC-formeln räknar med både ditt nuvarande handicap och svårigheten på banan du spelar för att avgöra maximalt antal slag du kan räkna med på ditt score allmänt på varje hål genom hela rundan. Till exempel: ESC avgör att en medel-handicap golfare, med en bana med medel svårighetsgrad, inte behöver mer än 7 på alla hålen genom banan."
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Ersnorb skrev:Jag kör Golfshot pro och caddee appen, mest Golfshot dock då jag tycker att gränssnittet är överlägset. Men om jag slår in samma runda på båda apparna så diffar poängräkningen , caddee räknar alltid rätt, och Golfshot är lite positivare.... Den sista rundan jag var ute på så diffade det 4 poäng i slutänden ....
Hur skall handicap inställningarna vara så att det blir rätt?

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
Settings -> Account -> Average to Par -> Handicap Style -> Välj "Europe".
Räknar alltid rätt för mig med den inställningen.
Skriv svar