Golfapp för statistik

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

21 maj 2018, 11:38

Ersnorb skrev:Jag har testat Gamebook ett par rundor nu, och tycker att den fungerar bra, MEN är det bara jag som upplever "glädjesiffror" i GPS:en?? Om jag t.ex står vid 150 plattan på hemmabanan, och tittar på appen så säger den 112 meter till mitten på green. Och detta är runt hela banan. Mycket konstigt...
Jag använde den o helgen på Finspång ovh det gick utmärkt. Inga glädjesiffror..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
8 FRIBILJETTER att provspela Fantasy golf för hos Fsport.net <--- PROVSPELA
joakim.pekkari
Kontakt:

21 maj 2018, 16:45

Ersnorb skrev:Jag har testat Gamebook ett par rundor nu, och tycker att den fungerar bra, MEN är det bara jag som upplever "glädjesiffror" i GPS:en?? Om jag t.ex står vid 150 plattan på hemmabanan, och tittar på appen så säger den 112 meter till mitten på green. Och detta är runt hela banan. Mycket konstigt...
Det låter märkligt, jag tycker den brukar ge vettiga siffror de får.gånger jag har igång gpsen

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Krånglar till det och försöker spela även åt vänster - Följ mitt projekt här!
Hcp 3,1 Klubb Barsebäck G&CC
Instagram: livingpixels GameBook: joakimpekkari / jockeleftie
MaxP

21 maj 2018, 17:16

joakim.pekkari skrev:
Det låter märkligt, jag tycker den brukar ge vettiga siffror de får.gånger jag har igång gpsen

Jag kan bara hålla med, skiljer sig alltid några meter mot GPS-klockan men det är standard med felmarginal såklart.
Användarvisningsbild
Ringman

21 maj 2018, 18:03

Är du säker på att 150m markeringen är till mitten av greenen?
Några banor jag har besökt mäter fram till greenen.
Fast låter lustigt i ditt fall ändå, för då vore det ju ett mått till bakre kanten av greenen.
Nä skaffa dig en kikare, så får du säker fakta.

Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk
Ersnorb

21 maj 2018, 19:26

Jag får göra en vetenskaplig studie nästa gång, jag får starta alla appar samtidigt och kolla hur mycket det diffar mellan de olika. Eller så struntar jag i det och bara spelar golf...... det kanske går bättre då.

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
Ersnorb

21 maj 2018, 19:29

MaxP skrev:
joakim.pekkari skrev:

Jag kan bara hålla med, skiljer sig alltid några meter mot GPS-klockan men det är standard med felmarginal såklart.
Några meter hade jag köpt alla gånger, men att det var sån brutal skillnad så att jag med blotta ögat kunde se att det var betydligt längre kvar än det som appen så att det var, så börjar man ju tvivla. Men iofs så får man ju vad man betalar för ....=0:-

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
Skriv svar