Cobra AMP Cell FW 3-4

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Då jag inte lirar med någon driver utan valt att spela med de klubbor jag klarar av, så brukar min klubba från tee i regel vara en Cobra AMP Cell hybrid som är inställd som en järn 2a på 16 grader. Slagen varierar lite mellan 180 till 200 meter, och brukar oftast vara spelbara även om jag missar fairway.

Klickade hem ett fynd från Tradera i form av en FairwayWood i samma utförande då jag gillar modellen, enda skillnad är ett stiffskaft vilket min hybrid inte har.

En hobbylösning som gett goda resultat är att jag kortade skaftet direkt jag fick hem den. Vet att många är emot detta, eftersom jag fick klubban till en bråkdel av nypriset och kände att jag hade råd att chansa så gjorde jag det. Det skall sägas att även min hybrid är kortad en halv tum och det har funkat fint.
Fairwayklubban är ungefär en halv tum länge än hybriden och chansningen har gett goda resultat. Den är inställd på 14 grader och jag slår cirka 20 meter längre än hybriden vid opeggade slag och runt 50 meter längre vid peggade. På rangen har jag rullat förbi 250 meters skylten några gånger och på banan har jag mätt upp utslag med min Garmin S3-klocka på drygt 230 meter.

Är riktigt nöjd med klubban och att jag vågade chansa med att korta ner skaftet för att kunna behålla min vanliga sving som jag använder vid mitt långa spel.

Klubborna går lätt att få för runt 7-800 kr i nyskick som min var och säkerligen ännu billigare om de är bättre begagnade..
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3