Nya järnklubbor Taylormade M3

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mina gamla TM Rsi1-järnklubbor har gått sönder och Taylormade gav mig helt nya M3-järn utan något tjafs. Först erbjöd de M4, men tackade nej när jag såg loften på de klubborna och blev föreslagen M3 som har samma loft på järn-7:an som jag haft tidigare (och anpassat wedgar till).

Har spelat med dem på bana två ggr och det har inte känts fantastiskt direkt, men har varit lite ur form och inte haft bästa förutsättningarna (ena gången var jag lite bakis och andra gången var det för varmt.) Igår stod jag på rangen första gången med dem utan stress och i fin form.

De är klart mindre i bladlängd och har tunnare topplinje och sulare än mina tidigare järn, men tycket de känns bra fortfarande, så länge man träffar bollen rent.

Lite värden med järn-7:a (30,5*):
Klubbhastighet: 82-84 mph
Ball Speed: 115-117 mph
Carry: 144 - 148 m, snitt 146 m

Mätt med en GSA pro, så inga exakta Trackmanvärden, men den stämmer förvånansvärt bra med verkligheten.

Det är den längden jag är van vid så det verkar vara en bra ersättningsvara jag fick. Enda problemet är att jag tycket bladet ser väldigt stängt ut jämfört med tidigare klubbor och jag får lätt ett slag som startar rakt men skruvar sig 10 meter vänster. Min miss brukar vara fade, så detta är lite märkligt. Vet inte om det beror på klubban eller mig?

Tror inte så många kommer köpa denna klubba om jag ska vara ärlig för TM har sina P790 jag skulle ha valt istället om jag skulle köpa nya TM järn idag. Mycket snyggare och riktade mot samma hcp-grupp.

Någon annan om testat denna klubba och har några åsikter?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har inte slagit med dem men det låter som att dina förra järn kan ha varit mer offset, kan det kanske ha påverkat din skruv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev:Har inte slagit med dem men det låter som att dina förra järn kan ha varit mer offset, kan det kanske ha påverkat din skruv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan vara det, har vant mig mer nu och de går hyfsat rakt. Spelade Bro-Bålsta i fredags och hade runt 50 % GIR, så de fungerar. Hade lite att göra med de enorma greenerna där kanske, men börjar trivas mycket mer med järnen. Tar ju alltid ett litet tag att vänja sig.
Hcp: ~12
Skriv svar