Titleist nya TS2 och TS3

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Flex A är väl seniors kraft om jag inte missminner mig? Dvs det mjukaste herrskaftet.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Seniors kraft... Jävla telefon, seniorskaft ska det ju vara så klart.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Testade TS2 och TS3 för första gången igår vilket var en intressant upplevelse. Valde att sätta i mitt "vanliga" skaft från 917 även i TS2 och TS3 alltså spelade jag samtliga klubbor på 44,5" istället för 45 resp 45,5 som är standard.

Blev väldigt positivt förvånad över att svinghastigehten ökade med 4mph med såväl TS2 som 3 mot min egen 917 utan att någonting annat förändrades. Även bollhastigheten kickade upp lite till och det ska bli kul att verkligen testa i mer detalj framåt.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:Testade TS2 och TS3 för första gången igår vilket var en intressant upplevelse. Valde att sätta i mitt "vanliga" skaft från 917 även i TS2 och TS3 alltså spelade jag samtliga klubbor på 44,5" istället för 45 resp 45,5 som är standard.

Blev väldigt positivt förvånad över att svinghastigehten ökade med 4mph med såväl TS2 som 3 mot min egen 917 utan att någonting annat förändrades. Även bollhastigheten kickade upp lite till och det ska bli kul att verkligen testa i mer detalj framåt.
Så resultatet med en ny TS2/3 i handen för dig är att du kanske når ut på 1ans fairway från 18 tee istället för att fastna i skogen Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu har jag gjort CF av nya TS-serien hos Matz Evensson på Försåker G&CC.

Valet föll på TS2 både för driver och spoon.
Valet mellan 2 och 3 tycket jag var enkelt då TS2 är mer förlåtande och TS3 lite mer för den som vill forma och slå med olika skruvar. Jag ska fokusera på att få bollen i fairway och då upplevde jag TS2 enklare. Mina slag med 3:an skruvade helt enkelt mer än tvåan och det beror på högre moi i 2:an som gör att klubban inte vrider sig lika mycket i träffögonblicket när bollen inte sitter i mitten.

Vi lekte lite med inställningarna på driver innan vi hittade rätt. Jag slår upp på bollen rätt rejält och jag kommer inifrån med ett par grader, och den inställning som satte bollen bäst i spel var C1 som står för -0,75grader i loft och 0,75 grader flat. En fadeinställning som till min sving levererade raka och till viss del svag draw.

Rent estetiskt är TS3 lite snyggare men det bortser jag ifrån i valet.

Skaft landade på Even Flow från ProjectX, som är byggt för lägre bollbana och lägre spinn. Jag upplevde det som något mjukare än mitt nuvarande Aldila Rouge Silver. Känslan var att jag kunde svinga lite lugnare och ändå få ut mer fart i bollen och det visade TrackMan också. I slutet var jag uppe i en ball speed på över 170 mph. Jag gick från låga 160 till höga 160 när vi jämförde min gamla driver med den nya. Högre ball speed än så behövs inte. Spinntalen såg också bra ut, låga 2000 och höjden på bollarna landade på cirka 30 meter till skillnad från de 40 jag låg på innan med TM-drivern.

Överlag så känns det riktigt bra och jag ser fram emot att sätta de nya stickorna i spel.
CF-upplevelsen på Frös är riktigt bra. Matz låter dig fokusera på att slå din vanliga sving och sedan så hittar han klubbor som passar dig och gör dig bättre. Han lägger sig inte i hur du svingar eller försöker få dig att anpassa dig. Sedan gillar jag att TrackMan finns där och bekräftar det han säger, du kommer därifrån riktigt övertygad om att du har fått rätt grejer. Rekommenderas varmt!
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

JohanAdministratör skrev: 27 sep 2018, 15:22 Nu har jag gjort CF av nya TS-serien hos Matz Evensson på Försåker G&CC.

Valet föll på TS2 både för driver och spoon.
Valet mellan 2 och 3 tycket jag var enkelt då TS2 är mer förlåtande och TS3 lite mer för den som vill forma och slå med olika skruvar. Jag ska fokusera på att få bollen i fairway och då upplevde jag TS2 enklare. Mina slag med 3:an skruvade helt enkelt mer än tvåan och det beror på högre moi i 2:an som gör att klubban inte vrider sig lika mycket i träffögonblicket när bollen inte sitter i mitten.

Vi lekte lite med inställningarna på driver innan vi hittade rätt. Jag slår upp på bollen rätt rejält och jag kommer inifrån med ett par grader, och den inställning som satte bollen bäst i spel var C1 som står för -0,75grader i loft och 0,75 grader flat. En fadeinställning som till min sving levererade raka och till viss del svag draw.

Rent estetiskt är TS3 lite snyggare men det bortser jag ifrån i valet.

Skaft landade på Even Flow från ProjectX, som är byggt för lägre bollbana och lägre spinn. Jag upplevde det som något mjukare än mitt nuvarande Aldila Rouge Silver. Känslan var att jag kunde svinga lite lugnare och ändå få ut mer fart i bollen och det visade TrackMan också. I slutet var jag uppe i en ball speed på över 170 mph. Jag gick från låga 160 till höga 160 när vi jämförde min gamla driver med den nya. Högre ball speed än så behövs inte. Spinntalen såg också bra ut, låga 2000 och höjden på bollarna landade på cirka 30 meter till skillnad från de 40 jag låg på innan med TM-drivern.

Överlag så känns det riktigt bra och jag ser fram emot att sätta de nya stickorna i spel.
CF-upplevelsen på Frös är riktigt bra. Matz låter dig fokusera på att slå din vanliga sving och sedan så hittar han klubbor som passar dig och gör dig bättre. Han lägger sig inte i hur du svingar eller försöker få dig att anpassa dig. Sedan gillar jag att TrackMan finns där och bekräftar det han säger, du kommer därifrån riktigt övertygad om att du har fått rätt grejer. Rekommenderas varmt!


Intressant läsning om din inställning! Att en fade inställning kan få en bollbana som blir till en draw!

Har funderat på det själv faktiskt, men det har inte blivit av än! Men det ska jag testa!
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Intressant läsning minst sagt.
https://www.bunkered.co.uk/gear/titleis ... -sony-open

Har haft känslan att TM dominerat woods senaste åren men nu dominerar alltså Titleist alla kategorier. 38 stycken antingen TS2/3 varav 11 nya inför veckan. Känns bra för en sådan som mig som också nyligen stoppat de i bagen...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 12 jan 2019, 10:57 Intressant läsning minst sagt.
https://www.bunkered.co.uk/gear/titleis ... -sony-open

Har haft känslan att TM dominerat woods senaste åren men nu dominerar alltså Titleist alla kategorier. 38 stycken antingen TS2/3 varav 11 nya inför veckan. Känns bra för en sådan som mig som också nyligen stoppat de i bagen...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Troligen tack vare att de plockat ikapp lite när det gäller speed och kontrollen fortfarande finns kvar. Ska bli intressant att se vad testerna säger riktade mer mot medelgolfaren.
Skriv svar