Resefodral

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
hjalle90
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 jun 2018, 13:02

Hej, är det att rekommendera resefodral till golfbagen för resa inrikes med flyg? Känns som en onödig utgift på minst 600kr för att köpa ett fodral för en resa..

Tacksam för svar på erfarenheter
Magnus
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

hjalle90 skrev:Hej, är det att rekommendera resefodral till golfbagen för resa inrikes med flyg? Känns som en onödig utgift på minst 600kr för att köpa ett fodral för en resa..

Tacksam för svar på erfarenheter
Magnus
Absolut en investering som är värd att göra. Kör med Dormys fodral och petar alltid i ett kvastskaft som är 1-2cm längre än drivern samt kör en 10L hink över klubborna. Än så länge har allt jag rest med hållt!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

hjalle90 skrev:Hej, är det att rekommendera resefodral till golfbagen för resa inrikes med flyg? Känns som en onödig utgift på minst 600kr för att köpa ett fodral för en resa..

Tacksam för svar på erfarenheter
Magnus
Resefodral är ett måste i mina ögon när du flyger. Jag använder inte själv speciallösningen som Joakim nämner även om jag vet att den är populär (mina klubbor har bortsett från en putterskada hållit ändå) och det är guld värt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag rekommenderar också ett fodral även om jag en gång åkt på resa men en kille som kom med sin bärbag som den var och inte ens hade regn-huvan till.. Han hade tänkt lägga in den så på bandet. Då tror jag inte många klubbor hade varit kvar vid ankomst. Nu knöt vi åtminstone en ica-kasse över klubborna och det höll.

Är du rädd om grejerna, köp ett fodral. Finns säkert beggade på blocket.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Fodralet är ju inte enbart för att skydda klubborna utan även bagen. Remmar brukar oftast inte uppskattas hos flygbolag och när man ändå har ett fodral kan man ha massvis med kläder i den också [VICTORY HAND]️


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Finns bara ett alternativ när det kommer till resefodral! Club Glove, se nedan för länk. Forumets vänner PRW har den svenska agenturen.

Jag har haft mitt sen 2012 och har gjort ett par längre resor per säsong och aldrig haft några problem. Tidigare fodral som jag testat har gett med sig efter ngn resa.



https://www.clubglove.com/viewproduct/l ... -pro-tour/
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Fidde
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 mar 2017, 21:42

manget skrev:Finns bara ett alternativ när det kommer till resefodral! Club Glove, se nedan för länk. Forumets vänner PRW har den svenska agenturen.

Jag har haft mitt sen 2012 och har gjort ett par längre resor per säsong och aldrig haft några problem. Tidigare fodral som jag testat har gett med sig efter ngn resa.



https://www.clubglove.com/viewproduct/l ... -pro-tour/
Får en Titleist tourbag plats i en sådan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hemmabana: Ystad Golfklubb
HCP: 8,3
Human Skills HCP: +36
GolfGameBook: Fredrik Lindgren
Instagram: fiddegolf
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Fidde skrev:
manget skrev:Finns bara ett alternativ när det kommer till resefodral! Club Glove, se nedan för länk. Forumets vänner PRW har den svenska agenturen.

Jag har haft mitt sen 2012 och har gjort ett par längre resor per säsong och aldrig haft några problem. Tidigare fodral som jag testat har gett med sig efter ngn resa.



https://www.clubglove.com/viewproduct/l ... -pro-tour/
Får en Titleist tourbag plats i en sådan?

Med tanke på att den syns titt som tätt på instagram när proffsen reser så gör den definitivt det! Har du en tourbag måste du ha ett resefodral som matchar! :mrgreen:

Se nedan för deras egen beskrivning. Jag reser bara med en vanlig bärbag och den är nästan för liten för fodralet men jag fyller på med en pencilbag och mina golfkläder för att fylla ut.

"The XL Pro Tour is designed for extremely large Pro Tour golf bags only. The Last Bag Large Pro will fit nearly any standard sized bag, and allow for plenty of extra gear when used with a stand bag."
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Skriv svar