Putter

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Size
Inlägg: 14
Blev medlem: 20 jul 2018, 13:43

Tack för inputs. Det blev tillslut en Ping Sigma G Tyne. Stod flertalet timmar på Dormy och provputtade allt de hade. Odyssey var det jag trodde att jag först ville ha men fick bara känslan av att Ping passade mig bättre.

Dessutom föredrar jag faktiskt Ping greppet framför SS. Kändes mjukare och gillar den platta framsidan.
Hcp 18.2
Titleist T200 5-PW
Callaway Mavrik Pro
Titleist SM9 48°
TaylorMade Milled Grind 54° + 58°
Ping Sigma G Tyne
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Size skrev: 26 jul 2018, 16:11 Tack för inputs. Det blev tillslut en Ping Sigma G Tyne. Stod flertalet timmar på Dormy och provputtade allt de hade. Odyssey var det jag trodde att jag först ville ha men fick bara känslan av att Ping passade mig bättre.

Dessutom föredrar jag faktiskt Ping greppet framför SS. Kändes mjukare och gillar den platta framsidan.
Hoppas den blir bra, jag har själv provat den och tycker den är helfin! Där har du en keeper för många år framöver.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag köpte min putter 2006 och kommer nog aldrig byta den. Har haft lite inhopp men återgår till gamla Bettan hela tiden. Har bytt grepp nån gång och testat med lite tyngre skaft.
Det är en ”Anser/Newport”-modell eller vad ni nu vill kalla den.
Är ni redo för en putter ”for life” eller har lite extra pengar över så rek. den å det varmaste.

Egon
Skriv svar