Golfvagn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MarLinds
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 aug 2018, 09:33

Hej
Jag är ny golfare och behöver en golfvagn. Vill max lägga ca 2500 kr. Har förstått att Clicgear 3,5 är en bra vagn. Finns billigare alternativ som kan vara lika bra?
Sedan undrar jag om det finns bra golfshoppar på nätet (utomlands) som är bra? Ser att priserna verkar vara lägre. Nöjd med era köp därifrån?
Andra vagnar jag tittat på är bla:

Axglo Flip N'Go
Axglo TriLite
Caddytek EZ
iCart One Compact
Big Max Blade
Big Max Autofold+

Någon som har någon av dessa? För nackdelar?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MarLinds skrev: 06 aug 2018, 10:03 Hej
Jag är ny golfare och behöver en golfvagn. Vill max lägga ca 2500 kr. Har förstått att Clicgear 3,5 är en bra vagn. Finns billigare alternativ som kan vara lika bra?
Sedan undrar jag om det finns bra golfshoppar på nätet (utomlands) som är bra? Ser att priserna verkar vara lägre. Nöjd med era köp därifrån?
Andra vagnar jag tittat på är bla:

Axglo Flip N'Go
Axglo TriLite
Caddytek EZ
iCart One Compact
Big Max Blade
Big Max Autofold+

Någon som har någon av dessa? För nackdelar?

Hej
Kort svar angående vagn, finns det någon bättre vagn än 3,5. NEJ!
inte utav dom jag testat, den är smidig att fälla upp och ner, den har låg tyngdpunkt så ej vindkänslig som många andra och viktigast utav allt. Det finns mängder utav reservdelar om den går sönder efter garantitiden.

Ovanstående har gjort att jag går med en 3,5 och inte kommer byta ut den mot något annat än 3,5 heller (eller om det kommer en uppföljare på den)


England är ett bra land att handla ifrån, vad är du ute efter när det gäller golfshoppar? Utrustning eller kläder ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MarLinds
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 aug 2018, 09:33

Hej!
Tack för svar. Det är just vagn som är det jag är ute efter just nu. Är ju sugen på 3.5 och tänkte att det vore toppen om jag kan köpa den billigare utomlands. Men vill kolla om det är tillförlitligt att handla på dessa butiker. Om ni köpt från någon som varit bra och billig.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MarLinds skrev:Hej!
Tack för svar. Det är just vagn som är det jag är ute efter just nu. Är ju sugen på 3.5 och tänkte att det vore toppen om jag kan köpa den billigare utomlands. Men vill kolla om det är tillförlitligt att handla på dessa butiker. Om ni köpt från någon som varit bra och billig.
Det kan bli mycket jaga för att få ner clicgear i pris. Känns som dom håller priserna hyfsat lika och du lär hitta någon för runt 2000 eller under för att spara pengar då frakten kanske är ca 200-300 kr. Kikar du andra modeller är det större möjlighet. Och England är väll tipset. Finns någon tråd om just England och bra golfsidor



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Hej!
Har haft en big max T1000 och inte varit jätte nöjd med den(dock haft den i va 7 år utan krongel) Men nu har jag fått en 3.5a och är sjukt nöjd!
Bättre å spara ihop till en 3.5 och om p handla på ”hemmaplan” blir det ju lite lättare om det nu skulle bli fel på den, inte för att jag tror det!

Detta är min mening
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
bankb
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jul 2018, 08:53

Kan bara hålla med tidigare inlägg. 3,5an jag har är den enda golfprylen jag slitit ut innan jag köpt nytt för prylbegäret slagit in :) Förutom grepp då ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
djnsson
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 okt 2017, 22:31

MarLinds skrev: 06 aug 2018, 16:00 Hej!
Tack för svar. Det är just vagn som är det jag är ute efter just nu. Är ju sugen på 3.5 och tänkte att det vore toppen om jag kan köpa den billigare utomlands. Men vill kolla om det är tillförlitligt att handla på dessa butiker. Om ni köpt från någon som varit bra och billig.
Jag handlar ofta från onlinegolf.se kolla in den
Fri frakt över 1000kr också,.
Hcp 6,6
I bagen 2019:
Driver: Titleist 917D2 9,5*
Spoon: Taylor Made SLDR 15*
Hybrid: Titleist 910h 19*
Utility: Titleist T-MB 716 3a 20*
Järn: Titleist AP2 716 4-pw
Wedgar: Titleist SM7 50*, 54* och 58*
Putter: Taylor Made Rossa Imola 8
Boll: Vice Pro
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Nä kan bara hålla med övriga.
Satsa på en clicgear 3.5.
Det finns reservdelar till den och bagen sitter fint på den.
Jag har haft min i fyra år och den rullar fint ännu.
Och jag använder den flitigt ca 3 ggr i veckan.
Golfshopar i England har jag dålig koll på.
Har enbart beställt golfkläder ifrån
https://sv.sportsdirect.com/golf

Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk

WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Dormy har en maxvagn som heter quattro( BIG max är mest sålda vagnar i världen) 1999 kr ord 2999 kr. Blir väldigt liten och stabil med 4 hjul. Fördel med quattro: Denna blir mycket smidigare att ta ner/upp och tar mindre plats i spå/bagage. Fördel för clicgear: får tillbehör som paraplyhållare och mugg hållare samt att den är mer robust. frågan är om du värderar stabilitet mot smidighet?

samma garanti (5 år) på ramen
Skriv svar