Avståndskikare?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
djnsson
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 okt 2017, 22:31

Tja!
Tänkte investera i en kikare och tycker att det är en liten djungel, vad måste man ha för funktioner och vilka funktioner är kanske lite överflödiga.
Vad rekommenderar ni? Är det värt att lägga någon tusen lapp extra?


/Djnsson
Hcp 6,6
I bagen 2019:
Driver: Titleist 917D2 9,5*
Spoon: Taylor Made SLDR 15*
Hybrid: Titleist 910h 19*
Utility: Titleist T-MB 716 3a 20*
Järn: Titleist AP2 716 4-pw
Wedgar: Titleist SM7 50*, 54* och 58*
Putter: Taylor Made Rossa Imola 8
Boll: Vice Pro
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

djnsson skrev: 08 aug 2018, 19:38 Tja!
Tänkte investera i en kikare och tycker att det är en liten djungel, vad måste man ha för funktioner och vilka funktioner är kanske lite överflödiga.
Vad rekommenderar ni? Är det värt att lägga någon tusen lapp extra?


/Djnsson

Tja!
Kolla in Pargate! Jag har en som är några år på nacken och den är jag skitnöjd med!

https://pargate.se/
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Provat nikon kikare och har idag en bushnell V4.
Personligen skulle jag aldrig välja något annat än bushnell kikare. V4an är snabb som bara den och ger en förbaskat trevlig vibb när man träffar flaggan.


Funktioner som du behöver vet bara du. Är det enbart avstånd eller behöver du även slope (ej okej att tävla med) pinseeker är fint men vissa är bättre än andra (Nikon jag hade var en av dom sämre på just pinseeker och avstånd)

Åk till en affär och prova lite olika och se vad du känner att du trivs med, oftast finns det flaggstänger nära butikerna man kan skjuta på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
djnsson
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 okt 2017, 22:31

Sohlberg skrev: 08 aug 2018, 19:53
djnsson skrev: 08 aug 2018, 19:38 Tja!
Tänkte investera i en kikare och tycker att det är en liten djungel, vad måste man ha för funktioner och vilka funktioner är kanske lite överflödiga.
Vad rekommenderar ni? Är det värt att lägga någon tusen lapp extra?


/Djnsson

Tja!
Kolla in Pargate! Jag har en som är några år på nacken och den är jag skitnöjd med!

https://pargate.se/
Finns det så man kan testa dessa i butik någonstans?
Hcp 6,6
I bagen 2019:
Driver: Titleist 917D2 9,5*
Spoon: Taylor Made SLDR 15*
Hybrid: Titleist 910h 19*
Utility: Titleist T-MB 716 3a 20*
Järn: Titleist AP2 716 4-pw
Wedgar: Titleist SM7 50*, 54* och 58*
Putter: Taylor Made Rossa Imola 8
Boll: Vice Pro
djnsson
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 okt 2017, 22:31

stevvee skrev: 08 aug 2018, 20:43 Provat nikon kikare och har idag en bushnell V4.
Personligen skulle jag aldrig välja något annat än bushnell kikare. V4an är snabb som bara den och ger en förbaskat trevlig vibb när man träffar flaggan.


Funktioner som du behöver vet bara du. Är det enbart avstånd eller behöver du även slope (ej okej att tävla med) pinseeker är fint men vissa är bättre än andra (Nikon jag hade var en av dom sämre på just pinseeker och avstånd)

Åk till en affär och prova lite olika och se vad du känner att du trivs med, oftast finns det flaggstänger nära butikerna man kan skjuta på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för bra input. Har kollat en del på bushnell och slope funktionen. Verkar ju vara en väldigt skön funktion med slope men man kommer kanske inte ha nytta av den så mycket som man tror. Kanske inte värt att lägga dem extra pengarna isåfall.

Får helt enkelt åka och testa tror jag, tack för era åsikter! :)
Hcp 6,6
I bagen 2019:
Driver: Titleist 917D2 9,5*
Spoon: Taylor Made SLDR 15*
Hybrid: Titleist 910h 19*
Utility: Titleist T-MB 716 3a 20*
Järn: Titleist AP2 716 4-pw
Wedgar: Titleist SM7 50*, 54* och 58*
Putter: Taylor Made Rossa Imola 8
Boll: Vice Pro
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

djnsson skrev: 08 aug 2018, 22:08
stevvee skrev: 08 aug 2018, 20:43 Provat nikon kikare och har idag en bushnell V4.
Personligen skulle jag aldrig välja något annat än bushnell kikare. V4an är snabb som bara den och ger en förbaskat trevlig vibb när man träffar flaggan.


Funktioner som du behöver vet bara du. Är det enbart avstånd eller behöver du även slope (ej okej att tävla med) pinseeker är fint men vissa är bättre än andra (Nikon jag hade var en av dom sämre på just pinseeker och avstånd)

Åk till en affär och prova lite olika och se vad du känner att du trivs med, oftast finns det flaggstänger nära butikerna man kan skjuta på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för bra input. Har kollat en del på bushnell och slope funktionen. Verkar ju vara en väldigt skön funktion med slope men man kommer kanske inte ha nytta av den så mycket som man tror. Kanske inte värt att lägga dem extra pengarna isåfall.

Får helt enkelt åka och testa tror jag, tack för era åsikter! :)

Det är absolut bäst att göra det, förstoring osv skiljer väldigt mycket mellan kikare.
Och pargate finns nästan inte i någon butik utav en anledning, dom har haft väldigt mycket problem och reklamationer så därför har många slutat sälja dom.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hade Pargate när jag började spela men övergav dem när den gick sönder. Minns inte vad som hände men kvalitetsintrycket var inget vidare.

Kan varmt rekommendera Bushnell.
Har du råd så köp Pro X2. Den är helt vattentät och den tänkte jag köpa nästa gång.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har testar Garmin Z80 och den är SÅ häftigt och bra. Men den kostar 7000:-..ouff. Som en smäll i magen.
Jag vill verkligen ha den.
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Jag köpte min på XXL för 999, den enklaste och vanligaste Kina-prylen som dyker upp under lite olika namn på nätet. Den har jag haft i 4-5 år nu tror jag. Alla andra jag testat har bättre och klarare optik, men i slutändan gör de samma sak.

Kommer jag köpa en likadan när denna går sönder? Nej, då blir det något med slope för att det verkar skoj, eller så går jag tillbaka till klocka då jag börjar tröttna på att ta upp lasern hela tiden :) Men den har varit väldigt prisvärd... Vad du än köper tror jag kommer räcka gott. Betala för fan inte 7000 kr i alla fall :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Enannantanke skrev: 10 aug 2018, 08:28 Jag köpte min på XXL för 999, den enklaste och vanligaste Kina-prylen som dyker upp under lite olika namn på nätet. Den har jag haft i 4-5 år nu tror jag. Alla andra jag testat har bättre och klarare optik, men i slutändan gör de samma sak.

Kommer jag köpa en likadan när denna går sönder? Nej, då blir det något med slope för att det verkar skoj, eller så går jag tillbaka till klocka då jag börjar tröttna på att ta upp lasern hela tiden :) Men den har varit väldigt prisvärd... Vad du än köper tror jag kommer räcka gott. Betala för fan inte 7000 kr i alla fall :)
+1 på den, jag köpte en billig version för en herrans massa år sedan (tror det var 2010) och den fungerade hur bra som helst fram tills 2016.
Skriv svar