Dags för nya järn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Började spela golf för 2 år sedan och har spelat ned mig till 12,7 i hcp. Har spelat med ett cobra f7 set men jag gjorde misstaget att göra en customfitting när jag nästan precis hade börjat att spela. Detta ledde till att jag fick grafitskaft. Jag påtalade för säljaren att jag precis har börjat men han sade att svinghastighet brukar inte öka så mycket. Nu har jag gått från 67 mph med j7 till 81 mph. Som den prylbög jag är så har jag blivit sugen på nytt samt att jag stör mig lite på att spela med grafitskaft.

Nu är frågan vilken typ av klubbor jag ska titta på. Har sneglat lite på TM P790, problemet är att jag spelar vänster och att jag gärna vill customfita klubborna vilket gör det svårt att få tag i. Har även småsneglat lite på One lenght men det är samma bekymmer där. Finns inte i vänster.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Var det verkligen ett misstag att göra en custom fitting nästan direkt när du började spela om du tog dig från 36 till 12 på 2 säsonger?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Om du vet vad du behöver för settings kan du ju göra egna på customclubs.se och easybirdie.se numera.
Jag har ju rudd 4-5 i hcp och byggde nyligen ihop ett combo-set av två klubbmodeller, Titleist AP2 och AP3. med hjälp av Matz Evensson på Frösåker.

Ap3 är mer förlåtande och där har du något att växa med.

Spana på,
https://www.golfdigest.com/hot-list/gol ... ance-irons

och de här,
https://www.golfdigest.com/hot-list/gol ... ment-irons
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Vilken jävla sänkning, grattis!
och vilket jobb "säljaren" gjorde som fått dig ner i handicap så snabbt.

Finns sjukt mycket roligt nu i din kategori men snälla beställ inte på chans om du inte vet dina specs med skaft,lie och modell. Gör en ny fitting och var du nöjd med den senaste gå till samma person.

srixon 585 riktigt smutt och kan kombinera med 785 för mer kontroll

cobra king tec. svart as cool. finns onelength i den med

ping i500. ser ut som blad men är ihålig med smidd träffyta

taylormade p790 jättebra tanke. snygg,skön träff,smidd
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

DormyarningeKent skrev: 14 sep 2018, 21:21 Vilken jävla sänkning, grattis!
och vilket jobb "säljaren" gjorde som fått dig ner i handicap så snabbt.

Finns sjukt mycket roligt nu i din kategori men snälla beställ inte på chans om du inte vet dina specs med skaft,lie och modell. Gör en ny fitting och var du nöjd med den senaste gå till samma person.

srixon 585 riktigt smutt och kan kombinera med 785 för mer kontroll

cobra king tec. svart as cool. finns onelength i den med

ping i500. ser ut som blad men är ihålig med smidd träffyta

taylormade p790 jättebra tanke. snygg,skön träff,smidd
Tack för svar. Själva fittingen var inte problemet, mer att jag kanske skulle ha haft lite bättre teknik innan jag gick dit. Nu blev dock resultatet bra då klubborna är sköna och slagen går rakt. Tyvärr verkar cobra king tec och ping i500 inte finnas i vänster. Kommer det komma?
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Inga problem alls med
King tec och i500 även p790. Står bredvid dem just nu:) alla studios som har dem märkena har dem i vänster.

Enjoy för du kommer älska träffarna med med känsla i dessa modeller. Testa även srixon, du kommer bli glatt överraskad.
Skriv svar