Miura MC-501

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mats dalla Svezia
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2016, 14:10
Ort: Schweiz
Kontakt:

Ciao a Tutti!
Mitt Första inlägg här! :)
Jag tänkte byta mina järn, Och är nyfiken pà Miura MC-501.
Skulle vara mycket tacksamt om nån kan ge Feedback om dem.
Grazie! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mats dalla Svezia skrev: 26 sep 2018, 08:32 Ciao a Tutti!
Mitt Första inlägg här! :)
Jag tänkte byta mina järn, Och är nyfiken pà Miura MC-501.
Skulle vara mycket tacksamt om nån kan ge Feedback om dem.
Grazie! :)
Välkommen till forumet! Jag älskar din trådstart, den är så mycket golf det bara kan bli. WOW vilka järn! Jag hade aldrig sett den modellen tidigare men den är ju SÅ FIN. Tyvärr har jag inte slagit den själv men jag blir sugen att testa.
Kan ju finnas på Kista eller Täby misstänker jag.
Mats dalla Svezia
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2016, 14:10
Ort: Schweiz
Kontakt:

Tack Johan & Fint Jobb med Appen till Forumet, mycket enklare att följa Forumet nu. :)
Jag bor i Schweiz och ska göra en Fitting med Miura klubborna nästa vecka.
Men skulle vara kul att höra om nån har slagit med Miura och kan ge några Goda Ràd.
Egon
Inlägg: 873
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Det gör ont när du slår i din första sten. ;)

Det jag kan tycka är att hypen kring miura är lite feldisponerad. Fel ord kanske men jag vill understryka att jag inte klagar på klubborna utan mer på hur vi ser på märket.
Det är inget speciellt med miura, så som de vill påskina. De har samma metoder och material som alla andra high-end golfklubbor.

Mc-501 verkar nice. Liknande modeller finns i Epon och går du längre tillbaka kan du se formen i gamla Srixon. Det säger naturligtvis inget om den här modellen, men ändå.

Egon
Mats dalla Svezia
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2016, 14:10
Ort: Schweiz
Kontakt:

Salve Egon!
Jag vill spela Golf med soft känsla.
Är lite less med mina Callaway järn efter att jag har provat dem andra Järnen.
Nästa vecka när jag gör min Fitting ska jag också slå med Epon och Gimar.
Köper dem som känns bäst och mest Soft, men det jag har hört är att Miura är dem mest softa järnen i marknaden. Och det är vad jag vill ha. För mig priset spelar ingen roll om dem är dyra eller billiga. Känslan i händerna och för ögat är allt. Golf är en Mental sport har jag hört. :)
Mats dalla Svezia
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2016, 14:10
Ort: Schweiz
Kontakt:

Efter Custom Fitting, vart det Miura MC-501 3i till PW med Oban Steel CT 115 Shaft och Miura Tour Wedge 50° - 54° - 58° med Shimada Tour Wedge shaft.
Vart överraskad hur bra Mizuno var JPX919 Tour & Forged. Men MC-501 är mer soft än Mizuno när man slår. Epon och andra märkena har mycket hårdare känsla.
Nästa Custom Fitting blir med 3 Wood & Driver. Provade en Callaway Rogue 3 wood som jag har och han bytte bara ut Skaftet och slog direkt 20 meter mer med GD Tour AD TSG Blue 65 S. Den är dyr men värt varje krona. Vart imponerad hur viktigt det är att ha rätt Skaft. Standard skaften som dem ger med dem stora golf märkena har inte mycket att komma med...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

WOW, grattis till en sjukt fin sticka!
Patzie82
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 aug 2019, 11:24

Grattis till riktigt fina stickor. Hoppas dom hunnit leverera många drömslag hittills.

Jag är ruskigt sugen på miura wedgar och är väl inne på exakt samma konfig som du köpt. Jag hittar dock inte vart jag kan göra custom på miura wedgar. Vart testade du dina?
Mats dalla Svezia
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2016, 14:10
Ort: Schweiz
Kontakt:

Patzie82 skrev:Grattis till riktigt fina stickor. Hoppas dom hunnit leverera många drömslag hittills.

Jag är ruskigt sugen på miura wedgar och är väl inne på exakt samma konfig som du köpt. Jag hittar dock inte vart jag kan göra custom på miura wedgar. Vart testade du dina?
Ciao! Jag gjorde min custom fitting med True Spec Golf i Geneve, Schweiz. www.truespecgolf.com Dem har en helt fantastisk val av klubb skaft och klubbor som kan vara väldigt svårt att hitta på den vanliga golf marknaden. Dem har 30.000 utrustnings kombinationer. Miura Wedgarna har en helt otrolig känsla för mig. Kommer aldrig att byta wedgar eller mina MC 501. :)
Ska till True Spec Golf igen nästa vecka, ska köpa en ny Driver och 3 Wood och mest spännande att prova japanska golf skaft med dem.


Inviato dal mio iPhone utilizzando Svensktgolfforum
Patzie82
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 aug 2019, 11:24

Haha, fan. Har tyvärr inte vägarna förbi Geneve så ofta ;) Tack för snabbt svar. Låter som ett riktigt drömställe, hittade deras sajt tidigare när jag sökte custom för miura. Gillar inte alls tanken på att köpa klubbor utan att ha testat dom först. Men din beskrivning får mig ändå att tänka sådana tankar om det inte går att lösa på hemmaplan. Satans snygga också :D
Skriv svar