Vilken spoon är BÄST för priset?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Vilken spoon eller trä3 tycker ni är allra bäst? vilken har ni och vad letar ni för egenskaper i en trä 3?
Ska skaffa mig en och behöver en lättspelad, några tips? den ska vara väldigt snäll för plånboken, under 1000 lappen helst :)


Vill också tipsa om en sida där man kan se massvis med recensioner på massa golfprylar, :http://www.mygolfspy.com/category/produ ... irway-wod/ , proffsigt testat.
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Tjena.

Tror det absolut bästa är att åka till en golfbutik och få tips på en klubba anpassad efter din sving, svinghastighet osv, en sk. Custom Fitting. En klubba som passar mig och faller mig i smaken kanske inte passar dig över huvudtaget.

Nu låter jag lite gnällig och kärv kanske :? , men det är tyvärr så det ser ut.

//Micke
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Som Stoltpappa säger - en golfklubba är så mycket att det inte finns någon som är bäst för en person för ett visst pris - det beror på alldeles för många delar.
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

jojo, det är sant det han säger, men vad har fungerat för er? :)
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag kan faktiskt inte komma ihåg när jag ägde en spoon senast...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

NilsAnders skrev:jojo, det är sant det han säger, men vad har fungerat för er? :)
Hej.
Det som har funkat för mig är att jag har varit och gjort Custom Fitting på Dormy.
Där dom kollar i stort sett allt, svingspår, svinghastighet, launchangel, ballspeed, bollflykt osv...

När det gäller utseende och märke så går ju allt att anpassa efter varje individ.

Nu är jag gnällig igen :? men om du är junis och har som ambition att komma någonvart med golfen vilket jag får intryck av så är det A och O med rätt utrustning som är individuellt anpassad. Från grepp, skaft, blad, viktning och till och med boll.

//Micke
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Jo micke, förstår vad du menar, men det är för tidigt för custom fit! När jag blir 15-16 och möjligtvis har stiff i skaften så ska jag göra en custom fit, men det är för tidigt just nu, jag tjänar inte på det om man säger så ;) därför vill jag inte göra det än :)
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

OK NilsAnders, ska inte tjata ;)
Hoppas du hittar något.

//Micke
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

NilsAnders skrev:Jo micke, förstår vad du menar, men det är för tidigt för custom fit! När jag blir 15-16 och möjligtvis har stiff i skaften så ska jag göra en custom fit, men det är för tidigt just nu, jag tjänar inte på det om man säger så ;) därför vill jag inte göra det än :)
En custom-fit är aldrig fel. Förr i tiden innebar en custom-fit ofta att man byggde ihop en klubba av lösa delar, därför blev det ganska kostsamt. Nu för tiden så finns det en uppsjö av konfigurationer direkt från de stora tillverkarna och det kostar i allmänhet inget extra.

På många ställen kostar en utprovning ett par hundra, men de drar sedan av detta på priset om du faktiskt köper klubban de provar ut åt dig. Så en utprovning behöver inte kosta något extra.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Skriv svar