Ping G30

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Tidigare har ju Ping varit relativt befriade från gimmics och krimskrams (förutom tex "jacket" på hoseln på järnen). Men med nya G30 verkar de ta ett steg mot Taylormade och Callaway. Jag spelar själv G25 som driver, och jag köpte den främst för att den är väldigt förlåtande med en stilren design. Vad tror ni om G30 och dess "Turbulators"? En hit eller hittepå?

http://www.golfwrx.com/226339/review-ping-g30-driver/
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag tror att de andra tillverkarna varit lite för konservativa och blivit tagna på sängen av att TM lanserat nyheter stup i kvarten. Resultatet lär bli fler nyheter från samtliga tillverkare om de vill hänga med.

Bubba har haft sin nya G30 i 2 månader och förbättrat hastighet på boll och swing och fått lite mer längd (som om han skulle behöva det som någon skrev på ett annat ställe).

Personligen tycker jag att fenorna på ovansidan var riktigt fula men jag har bara sett bilder. Kanske ser bättre ut i verkligheten.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Drivers får verkligen nya utseenden hela tiden. Det här är första gången jag ser såna fenor..


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Såna här tech-videos får det att rycka i shoppingnerverna...

Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Ska helt klart testa den så fort tillfälle ges!
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Till skillnad mot Pings järn så är deras drivers snygga. Spännande med "fenor". Vore kul läsa sen vad ni tycker ni som testar denna.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Hannes Freyschuss
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jun 2014, 13:59

Ping G30 är väldigt förlåtande, snygg design och ett steg mot "snabbare" klubbor. Den är lite lättare, vilket ger spelaren att svinga snabbare och skapa kraft och längd i slaget...
Hannes Freyschuss
hcp: 13,5
http://visbygk.se
Driver:
Ping G15
Fairwaywood:
Ping G20 (3)
Rescue/Hybrid:
Ping G25
Järnset:
Ping i5 3-W
Wedge:
Callaway X-tour 52 och 56 graders
Putter:
Odyssey White Hot XG Marxman
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hannes Freyschuss skrev:Ping G30 är väldigt förlåtande, snygg design och ett steg mot "snabbare" klubbor. Den är lite lättare, vilket ger spelaren att svinga snabbare och skapa kraft och längd i slaget...
Vore kul att mäta upp skillnaden för en medelgolfare. Bubba fick upp sin fart med ynka 2 mph så jag tror det blir en betydligt mindre, om ens någon, skillnad för "Svensson".
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag såg nyss filmen på golf.se och då pratade Pings R&D chef om "a quarter of a mph" tror jag.

Så det är nog större chans att man slår längre med teknikträning än med att köpa klubban. Så 4000:- till din lokala PRO istället för att slå längre är nog ett säkrare kort!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Försäljningstricken tar aldrig slut - men det är väl roligare att sälja på ett häftig utseende än det som faktiskt funkar.
Skriv svar