Tips Driver eller Hybrid

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Zquar3
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 jun 2018, 17:02

Jag tog mitt gröna kort i somras och har fastnat helt men har en liten fundering kring långa utslag.
Jag slår ofta min Hybrid vid längre utslag då jag har bättre kontroll med denna än Driver och kommer lika långt som vid ett medelbra slag med Drivern.
Min Hybrid är en X2 Hot 4 och Driver är en äldre Cobra Speedking Ld.

Nu till nästa säsong står jag inför om jag ska nöta mer driverslag, prova ut en ny driver, köpa en Hybrid 3a istället eller bara fortsätta och vara nöjd.
Finns det någon driver som gör att man kan använda samma uppställning/känsla som med en Hybrid eller bör man nöta in Driversvingen helt enkelt?
Alla tips på klubbor, resonemang osv välkomnas!
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Jag spelade första 1 1/2 året endast med spoon och hybrid fyra från tee. Det är först sista halvåret jag behärskar en driver någorlunda. Jag beställde spoon och hybrid (Mizuno JPX 850) med samma skaft (hybriden tyngre) från England och där får du fjolårets modeller för under halva priset.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Zquar3 skrev:Jag tog mitt gröna kort i somras och har fastnat helt men har en liten fundering kring långa utslag.
Jag slår ofta min Hybrid vid längre utslag då jag har bättre kontroll med denna än Driver och kommer lika långt som vid ett medelbra slag med Drivern.
Min Hybrid är en X2 Hot 4 och Driver är en äldre Cobra Speedking Ld.

Nu till nästa säsong står jag inför om jag ska nöta mer driverslag, prova ut en ny driver, köpa en Hybrid 3a istället eller bara fortsätta och vara nöjd.
Finns det någon driver som gör att man kan använda samma uppställning/känsla som med en Hybrid eller bör man nöta in Driversvingen helt enkelt?
Alla tips på klubbor, resonemang osv välkomnas!
Slår du din hybrid lika långt som din driver så är det tekniken som behöver piffas upp när det kommer till drivern. Det finns mig veterligen ingen driver som låter dig slå den som en hybrid - just eftersom det är två olika klubbor. Se till att du förstår konceptet med vad som behöver hända när du slår en driver och träna på det.


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Skriv svar