Dags igen

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Janne1984
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 apr 2019, 16:50

Hej folket .
Fått ett oerhört sug efter att plocka upp mitt golfande igen,efter 10 års frånvaro.
Har givetvis sålt av rubb & stubb, finns inte ens en peg i detta hushåll.
Så nu undrar jag vilka klubbor ni kan rekommendera för mig som vill göra en total omstart,givetvis är det mkt personligt vid väl av klubbor men en liten spark i rätt riktning.
Är på jakt efter ett bra förlåtande "nybörjarset".
Kanske nån som gjort liknande omstart och hittat ett vettigt set?
Tack för ord
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Janne1984 skrev:Hej folket .
Fått ett oerhört sug efter att plocka upp mitt golfande igen,efter 10 års frånvaro.
Har givetvis sålt av rubb & stubb, finns inte ens en peg i detta hushåll.
Så nu undrar jag vilka klubbor ni kan rekommendera för mig som vill göra en total omstart,givetvis är det mkt personligt vid väl av klubbor men en liten spark i rätt riktning.
Är på jakt efter ett bra förlåtande "nybörjarset".
Kanske nån som gjort liknande omstart och hittat ett vettigt set?
Tack för ord
Ekonomin kommer vara det som avgör.
Hur mycket pengar har du att röra dig med?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Janne1984
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 apr 2019, 16:50

Ja du,frågar du mig så ungefär vad en halvfräsch mazda kostar, men frugan har en annan åsikt,förhandlingsfråga antar jag.
För att få ett bra utgångsläge inför förhandlingen så bör jag nog inte överstiga 5-6k för klubborna

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app

stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Janne1984 skrev:Ja du,frågar du mig så ungefär vad en halvfräsch mazda kostar, men frugan har en annan åsikt,förhandlingsfråga antar jag.
För att få ett bra utgångsläge inför förhandlingen så bör jag nog inte överstiga 5-6k för klubborna

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app
För 5-6 k så har du klubbor,bag,peggar och säkert en schysst bollmarkör!

Vilken nivå var du tidigare och hur mycket känner du att du vill satsa första året ? Finns ju mängder utav olika ingångsvägar att ta när det gäller klubbor. :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Janne1984
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 apr 2019, 16:50

Jag hade 24hcp när jag tillfälligt på ner,så jag skulle säga att jag idag är nog mer 36 än 24.
Så jag tänker mig ett lättspelat set,som sagt,blir ju en nystart igen. Och såhär "första" året så lär jag ju försöka hålla i pengarna lite ifall det visar sig att jag kanske inte vill lira så mkt.

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app

stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Janne1984 skrev:Jag hade 24hcp när jag tillfälligt på ner,så jag skulle säga att jag idag är nog mer 36 än 24.
Så jag tänker mig ett lättspelat set,som sagt,blir ju en nystart igen. Och såhär "första" året så lär jag ju försöka hålla i pengarna lite ifall det visar sig att jag kanske inte vill lira så mkt.

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app
Antar att du är högerspelare ? Vart i landet bor du ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Janne1984
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 apr 2019, 16:50

Yes höger,bor i sthlm

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app

stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

stevvee skrev:
Janne1984 skrev:Jag hade 24hcp när jag tillfälligt på ner,så jag skulle säga att jag idag är nog mer 36 än 24.
Så jag tänker mig ett lättspelat set,som sagt,blir ju en nystart igen. Och såhär "första" året så lär jag ju försöka hålla i pengarna lite ifall det visar sig att jag kanske inte vill lira så mkt.

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app
Antar att du är högerspelare ? Vart i landet bor du ?
Skulle jag börja om från början och försöka bygga mig en bra billig grund skulle jag göra följande.

Läsa denna
http://www.svenskgolf.se/artiklar/utrus ... lade-jarn/

Bilda mig en uppfattning utav ovanstående tester, kanske söka lite tester på youtube på dom klubborna som är intressanta. Sen blocket surfa. Utbudet är stort och man kan hitta mycket bra klubbor för billig peng om man kikar några år bakåt. Det fina är sen att du kan sälja för ungefär samma peng om du ångrar dig ! (Kan ju även öka spannet med föregående modell samt nyare men att man utgår från artikeln)

Alternativ 2 är att åka till en drivingrange och fråga i shoppen om dom har några lättspelade äldre låneklubbor du kan få svinga. Sen in på blocket och köra.

Skulle satsa på järnen iallafall till en början och kanske en hybrid men fairwaywood samt driver är inte nödvändigt.

www.golfbidder.com är en engelsk sida med begagnade klubbor, där kan du söka och hitta fina klubbor till skapliga priser (vet ej hur det blir när brexit går i lås )


Klubbor jag hade tittat på
Ping G serien
Callaway X20-22 (JÄTTE gamla klubbor)
Taylormade rbz och framåt
Cobra (har haft riktigt bra nybörjarklubbor)

Inlägget är skrivet utav en amatör så kan ha fel i allt!
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Janne1984
Inlägg: 9
Blev medlem: 17 apr 2019, 16:50

Grymt,tack för tipsen!

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app

stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Janne1984 skrev:Grymt,tack för tipsen!

Sent from my SM-G960F using Svensktgolfforum mobile app
Så lite så, men som sagt det är så jag hade gjort. Behöver inte vara rätt :) men ekonomiskt är det.
Ex såg jag några callaway x22 i Sthlm för 600, kanske behöver nya grepp men under 1000 kr och du har fina klubbor att lira med.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar