Nikon coolshot 20

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Zandstrom
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 aug 2017, 14:54

Tjenare!

Funderar på att införskaffa mig en distanskikare och undrar vad ni har för åsikt om coolshot 20. Jag är egentligen bara ute efter distansen så behöver ingen slope funktion och jag har inte så stor budget. Jag blir dock alltid lite skeptisk till prylar som är väldigt mycket billigare än andra. Vad tycker ni? Har ni andra tips på kikare i liknande prisklass?
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Zandstrom skrev:Tjenare!

Funderar på att införskaffa mig en distanskikare och undrar vad ni har för åsikt om coolshot 20. Jag är egentligen bara ute efter distansen så behöver ingen slope funktion och jag har inte så stor budget. Jag blir dock alltid lite skeptisk till prylar som är väldigt mycket billigare än andra. Vad tycker ni? Har ni andra tips på kikare i liknande prisklass?
Köpte en coolshot 20 just för att jag ansåg att distansen räckte och den såg bra ut på pappret för det ”krav” jag hade. Användes några rundor sen sålde jag den.

Optiken var dålig och man visste aldrig om man hade träff på flaggan eller trädet bakom. Fick tipset från shopen att sikta på något längre bak först sen flaggan.

Skaffade mig en bushnell V4 istället.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Zandstrom skrev:Tjenare!

Funderar på att införskaffa mig en distanskikare och undrar vad ni har för åsikt om coolshot 20. Jag är egentligen bara ute efter distansen så behöver ingen slope funktion och jag har inte så stor budget. Jag blir dock alltid lite skeptisk till prylar som är väldigt mycket billigare än andra. Vad tycker ni? Har ni andra tips på kikare i liknande prisklass?
Köpte en Coolshot 20 till min sambo. Den gör jobbet helt okej, men inget extra alls. Det den framförallt saknar i mina ögon är en "pin-seeker" av något slag, den skannar endast kontinuerligt. Sen är kanske själva ögonmusslan i minsta laget. Men avstånd ger den och den är smidigt att hantera.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Zandstrom
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 aug 2017, 14:54

stevvee skrev: 20 maj 2019, 15:19
Zandstrom skrev:Tjenare!

Funderar på att införskaffa mig en distanskikare och undrar vad ni har för åsikt om coolshot 20. Jag är egentligen bara ute efter distansen så behöver ingen slope funktion och jag har inte så stor budget. Jag blir dock alltid lite skeptisk till prylar som är väldigt mycket billigare än andra. Vad tycker ni? Har ni andra tips på kikare i liknande prisklass?
Köpte en coolshot 20 just för att jag ansåg att distansen räckte och den såg bra ut på pappret för det ”krav” jag hade. Användes några rundor sen sålde jag den.

Optiken var dålig och man visste aldrig om man hade träff på flaggan eller trädet bakom. Fick tipset från shopen att sikta på något längre bak först sen flaggan.

Skaffade mig en bushnell V4 istället.
Hmm okej, ja det är det jag är lite rädd för. Är lite skakig på hand också så vore riktigt nice med vibrationen v4an ger när man träffar flaggan! Tycker bara att den är lite för dyr just nu... Men tack så mycket för inputen ska se om man får försöka skrapa ihop till v4 istället!
Zandstrom
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 aug 2017, 14:54

joakim.pekkari skrev: 20 maj 2019, 15:21
Zandstrom skrev:Tjenare!

Funderar på att införskaffa mig en distanskikare och undrar vad ni har för åsikt om coolshot 20. Jag är egentligen bara ute efter distansen så behöver ingen slope funktion och jag har inte så stor budget. Jag blir dock alltid lite skeptisk till prylar som är väldigt mycket billigare än andra. Vad tycker ni? Har ni andra tips på kikare i liknande prisklass?
Köpte en Coolshot 20 till min sambo. Den gör jobbet helt okej, men inget extra alls. Det den framförallt saknar i mina ögon är en "pin-seeker" av något slag, den skannar endast kontinuerligt. Sen är kanske själva ögonmusslan i minsta laget. Men avstånd ger den och den är smidigt att hantera.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app
Alright! Tänkte först att "pin-seeker" inte var så viktigt men nu när du säger att det var det du saknade med den så får jag nog överväga att betala lite mer för den funktionen.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Någon som provat Nikon Coolshot 40? Visst, en tusenlapp mer än 20, men fortfarande billigare än bushnell-kikarna. Står något om prioritetsläge, kanske är den förbättring som behövs? Jag letar också, men vill inte heller lägga över 4.000 kronor på en kikare.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:Någon som provat Nikon Coolshot 40? Visst, en tusenlapp mer än 20, men fortfarande billigare än bushnell-kikarna. Står något om prioritetsläge, kanske är den förbättring som behövs? Jag letar också, men vill inte heller lägga över 4.000 kronor på en kikare.
Hört att det är stor skillnad mellan 20 och 40 men inte kunnat prova själv. Spontant känns det som att bushnell V3 är ett bättre köp. Innesvingen har den relativt ”billigt”

Har du kikat några recensioner ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev: 21 maj 2019, 11:36
Niklas skrev:Någon som provat Nikon Coolshot 40? Visst, en tusenlapp mer än 20, men fortfarande billigare än bushnell-kikarna. Står något om prioritetsläge, kanske är den förbättring som behövs? Jag letar också, men vill inte heller lägga över 4.000 kronor på en kikare.
Hört att det är stor skillnad mellan 20 och 40 men inte kunnat prova själv. Spontant känns det som att bushnell V3 är ett bättre köp. Innesvingen har den relativt ”billigt”

Har du kikat några recensioner ?
Inte så mycket. Som du säger verkar Bushnell vara ett betydligt bättre köp.
Hcp: ~12
Skriv svar