Första golfset tips

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Bitenrookie
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 jun 2019, 08:35

Tjena!

Jag har nyligen tagit mig in i golfens värld.
Tog grönt kort för någon vecka sedan och har sen dess gått 5 rundor (spelar så mycket jag kan).
Jag har hittills spelat med ett Callaway XR OS järnset + hybrid 4 som tillhör min far, har funkat rätt bra men känner att det börjar bli dags att skaffa egna klubbor nu! :)

Jag är kille på 24 år, 189 cm över marken och har spelat hockey i hela mitt liv (lirar bara lite svensk universitetshockey just nu).
Tänker att jag vill ha ett set som jag kan använda i ett par år och bara lägga till/byta ut någon enstaka klubba.

Tacksam för alla tips ni kan ge!

//Bitenrookie!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bitenrookie skrev: 27 jun 2019, 09:01 Tjena!

Jag har nyligen tagit mig in i golfens värld.
Tog grönt kort för någon vecka sedan och har sen dess gått 5 rundor (spelar så mycket jag kan).
Jag har hittills spelat med ett Callaway XR OS järnset + hybrid 4 som tillhör min far, har funkat rätt bra men känner att det börjar bli dags att skaffa egna klubbor nu! :)

Jag är kille på 24 år, 189 cm över marken och har spelat hockey i hela mitt liv (lirar bara lite svensk universitetshockey just nu).
Tänker att jag vill ha ett set som jag kan använda i ett par år och bara lägga till/byta ut någon enstaka klubba.

Tacksam för alla tips ni kan ge!

//Bitenrookie!
Åk till en välsorterad golfshop och be om hjälp. :)
Fristedt
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 feb 2016, 09:11

Mes din längd ska du antagligen ha förlängda klubbor. Åk och gör en customfitting är mitt bästa tips :)

Sent from my SM-G973F using Svensktgolfforum mobile app

Driver: Cobra amp cell pro 9,5°
Spoon: Taylormade SLDR 15°
Järn: Nike vr pro blades 3-pw
Wedgar: Mizuno R12 52°, 56°, 60°
Putter: Taylormade white smoke
Hcp: 5,2
Klubb: Bjäre GK :)
Skriv svar